Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

HAYALİMDEKİ OKUL

Bu okul öyle bir okul olacak ki öğrenciler okuma yazmayı öğrenmeden önce,o çocukluklarına has dünyayı tanıma arzusunun sonucu olan “Merak Etme” yeteneklerini kaybetmemeyi öğrenecekler.Merak etmeyi ve merak ettiklerini öğrenme yöntemlerini öğrenecekler.Tüm öğretim yaşantısı boyunca bu okulun temel hedefi merak eden ve merak ettiğini araştırarak kendi çabası ile öğrenen bireyler yetiştirmek olacak.Öğrenme çabası içinde hiçbir şey ayıp yada günah sayılmayacak.Sadece sonuca odaklanılacak.Merak ettiğinin peşine düşüyor mu düşmüyor mu? Filozof karakterler yetiştirecek bu okul.

\r\n

Bu okulun temel hedefi toplumsal sorunları bilen ve çözen bireyler yetiştirmek olacak.Sorunu algılayan ama kendisi çözen öğrenciler olacak.Adeta bilimi yeniden yeniden icat edip kuramsallaştıracak bu öğrenciler.Öğretmen sadece rehberlik edecek genel doğruları bulmasına.Toplumun dertleri ile dertlenmelerine.

\r\n

Bu okulun en sevilen yeri öğrencinin her türlü malzemeyi ve teknolojiyi bulabileceği fen laboratuarları olacak.Bu laboratuarlarda kanseri,virütik hastalıkları yenmeye, habitata zarar vermeyen yeni enerji kaynakları bulmaya,henüz kullanılamayan teknolojileri yaratmaya çalışıp,bizim henüz algılayamadığımız dünyalar ile irtibat kurmaya onları çözümlemeye  çalışacaklar.

\r\n

Bu okulun öğrencilerinin dinlenme yerleri; felsefe odaları olacak.Erdemli insanın meziyetlerini yeniden belirleyecekler.Erdemliliği şimdiye kadar yapıldığı gibi öyle örf,adet,anane,din,yasa,adab-ı muaşeret,nezaket,diksiyon gibi itaat toplumu yaratmak isteyen egemen güçlerin ön gördüğü ahlak felsefesi şeklinde değil ha! bildiğiniz yeniden tanımlayarak yapacaklar.Bunları yaparken tüm kainatın ortak dili olan “Matematiksel Mantığı” kullanacaklar.Hani tüm kainatı çerçeveleyen ama bakarak görülemeyen sihirli sayıları görerek,algılayarak ve anlayarak oluşturacaklar yeni ve evrensel ahlak kurallarını.

\r\n

Bu okulun sanat atölyelerinde insanlığın şimdiye kadar ürettiği sanatlarla uğraşmayacaklar.Onlar 21.yy.ın yeni sanat anlayış ve türlerini icat edecekler.Bizlerin medeni zekasının şu an için algılayamadığı bir sanat türü yaratmak için uğraşacaklar.

\r\n

Okulun duvarlarında,yaşamları savaşla fetihle geçmiş komutanların,fatihlerin,liderlerin resimleri asılmayacak.İnsanlığın ilmini sanatını yücelten değerler ve eserleri sergilenecek.Eflatunlar,Aristolar,Demokritoslar,Farabiler,İbn-i Rüştler,İbn-i Sinalar,Galileiler,Laplacelar,Kantlar,Einsteinlar,Heisenbergler vs. İlham kaynakları insanlığın daha iyi yaşaması için hayatlarını veren alimler olacak.Her resimin altında,insanlığa yaptıkları bilimsel,düşünsel,sanatsal çalışmanın bir küçük örneği sunularak.

\r\n

Spor salonları fiziksel güçlerini arttırarak zihinlerinin gelişmesini sağlayacak sporlarla uğraşmalarını imkan sağlayacak.Bir topun peşinde 3 demir direğe şut çekmek gibi banel bir ter atma çalışması olarak kalmayacak.

\r\n

Fikirlerini açıkça ifade etmelerine izin verilecek bu öğrencilerin onlardan istenecek şey nazikçe istemeleri değil,söylediklerini bilimsel ve felsefik olarak ispat etmeleri olacak!

\r\n

Bu öğrencilerin velileri ise kesinlikle okul bahçesine dahi alınmayacak,kendi maddi,manevi ve kapitalist menfaatleri belirledikleri güdüleme uyarma yöntemleri ile bu 21.yy uygarlığını yaratacak nesilleri zehirlemelerine izin verilmeyecek.Sadece o çok sevdikleri hevesle bekledikleri not,puan durumları cep telefonlarına gönderilip duygusal bir tatmin yaşamalarına devam edilecek.Veli görüşmelerinde onlara öğrencisinin çok zeki olduğu isterse çok başarılı olacağı gibi beylik lakırtılar ile pışpışlanıp huzur içinde evlerine gönderilmeleri sağlanacak.

\r\n

Devlet ise asla bu okullara müdahale edemeyecek sadece ödenek ayıracak.Müfredatmış Tevhidi Tedrisatmış bilmem neymiş olmayacak.Öğrenciler kendi merak ve arzuları ile müfredatı belirleyecekler...

\r\n

Neyse,acı,kötü,çökük eğitim sistemi gerçeğimize dönelim.Tüm camiaya ve memlekete çilelerle,kaygılarla,zaman ve zihin kayıpları ile geçecek hadise ve şamata dolu bir öğretim yılı daha kutlu olsun…                                                                 

Yazarın Diğer Yazıları

30.06.2016 - SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK DOĞRU BİR YÖNTEM Mİ? 02.06.2016 - EY ÖSYM SENİN AMACIN NE? 27.05.2016 - TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 12.05.2016 - MESELE BAŞKANLIK DEĞİL,İKTİDAR YORGUNLUĞU 11.04.2016 - OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI 25.03.2016 - ÇANAKKALE ZAFERİ BİR ÇÖZÜMDÜR ASLINDA 03.03.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 25.02.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 19.02.2016 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 10.02.2016 - SOSYAL GERGİNLİĞİN FARKINDA MISINIZ? 05.02.2016 - TANZİMAT DÖNEMİ 28.01.2016 - OSMANLIYI KİM BİLİR ? 24.01.2016 - Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 13.01.2016 - NE ZAMAN DEMOKRATİK OLACAĞIZ? 07.01.2016 - NOBELLİK ÜLKEM 05.01.2016 - 2015’in Ardından 01.12.2015 - SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI YAPAN ZİHNİYET 22.11.2015 - ÖZEL EĞİTİMDE SANCILI DÖNEM 02.11.2015 - 1 KASIM SEÇİMLERİ 29.10.2015 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 29.10.2015 - CUMHURİYET HAKKINDA KONUŞMADIKLARIMIZ 22.10.2015 - İSLAM RÖNESANSI 19.10.2015 - TERÖR SORUNU ÇÖZÜMÜNDE BÜYÜK ADIM 20.09.2015 - TRT ÖZELLEŞTİRİLMELİ.HEM DE HEMEN 14.09.2015 - NEREDE HATA YAPILDI? 06.09.2015 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 26.08.2015 - TERÖRE ÇÖZÜM.HEMEN.ŞİMDİ 19.08.2015 - ERKEN SEÇİM MARATONU BAŞLADI 06.08.2015 - ACILARIMIZ KAÇ OY YAPIYOR? 04.08.2015 - TERÖR SORUNU MU SİYASAL GÖRÜŞ SORUNU MU? 30.07.2015 - AYM ve DERSHANELER SORUNU 23.07.2015 - ŞANLI BİLİNEN KANLI HİKAYELER! 09.07.2015 - TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI 02.07.2015 - UYGUR TÜRK’Ü YALNIZ DEĞİLDİR ! 22.06.2015 - 2.199.198 31.05.2015 - MİTİNG DEMOKRASİSİ 10.05.2015 - DERSHANE ÖĞRETMENLERİ 27.04.2015 - SOYKIRIM MI DEDİNİZ ? 20.04.2015 - ŞÜKÜRLER OLSUN BİR MÜSLÜMAN GERÇEĞİ SÖYLEDİ! 10.04.2015 - MANİSALI VEKİL ADAYLARI 30.03.2015 - Ak Parti’de ki Gerginlik 20.03.2015 - ORTA DOĞUDA DEĞİŞEN DENGELER 09.03.2015 - AYM Dershaneler konusunda kararını niye vermiyor? 02.03.2015 - Eurekaaa!! Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 23.02.2015 - İdeal Başkanlık Sistemi 16.02.2015 - Neden Başkanlık Sistemi ? 02.02.2015 - SYRİZA Dünya Sol’u İçin Umut Olabilir mi? 22.01.2015 - Tebrikler ve Teşekkürler Murat Baybatur 20.01.2015 - 16 DEVLET 19.01.2015 - 16 DEVLET 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 11.01.2015 - TANZİMAT DÖNEMİNİ ANLAMAK 04.01.2015 - TÜRKİYE’DE TARİH EĞİTİMİNE DAİR ÖNERİLER 18.12.2014 - Eğitim Şurasının Ardından 28.10.2014 - CUMHURİYET 15.10.2014 - TÜRKİYE’NİN MİLLİYETÇİLİK SORUNSALI 21.09.2014 - HAYALİMDEKİ OKUL 05.09.2014 - “YENİ” Türkiye’den Beklentilerimiz 01.09.2014 - 30 AĞUSTOS HAKKINDA 19.08.2014 - SEÇİM SONRASI 19.06.2014 - ÇATI ADAY 01.05.2014 - AYM SON KALE DEĞİL,MİLLETİN VİCDANININ SESİDİR 04.04.2014 - SEÇİM ANALİZİ 04.03.2014 - MUHTEŞEM SÜLEYMAN GERÇEKLERİ 01.03.2014 - EĞİTİM VE İNTERNETE HÜKÜMET AMBARGOSU 11.02.2014 - YAKAR TOP STRATEJİSİ 02.01.2014 - YEDİRTMEYİZ DEMOKRASİSİ 05.12.2013 - TÜRKİYE ASIL ŞİMDİ NORMALLEŞİYOR 25.11.2013 - DERSHANELER NASIL KAPANIR 14.11.2013 - HEM MUHAFAZAKAR HEM DEMOKRAT ? 29.10.2013 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 02.10.2013 - PAKETTEKİ DEMOKRASİ 29.09.2013 - BARIŞ İÇİN TARİH YENİDEN YAZILMALI 19.09.2013 - İSLAM RÖNESANSINDAN DERS ALMALIYIZ 30.08.2013 - YANDAŞLARIN SURİYE PARANOYASI 16.08.2013 - EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ 28.07.2013 - NEDEN DEMOKRATİK BİR ANAYASAMIZ OLMAYACAK 24.07.2013 - TEK ADAMLARI KUTSALLAŞTIRMAK 18.07.2013 - SİYASETTE YENİ İTTİFAKLAR DOĞMALI MI? 10.07.2013 - SİYASAL İSLAMİ HAREKETİN DEMOKRASİ İLE İMTİHANI 23.06.2013 - 90 KUŞAĞI İÇİN “ORANTISIZ” KÖŞE YAZISI

1 2 3 R 5 6 7 8 9
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim