Misafir
4,3310
3,6737
108.489
151,2935
ÜYE GİRİŞİ

SINIF GEÇME

 

\r\n

Değerli dostlar, geçen haftaki yazımda 7 Eylül 2013 tarihli Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin devam – devamsızlık bölümünü ele almış, devamsızlıkla ilgili görüşlerimi, düşüncelerimi ve önerilerimi belirtmiştim. Aynı yazının sonunda, “Bu yönetmeliğin ele alınması ve değiştirilmesi gereken başka maddeleri de var.” diyerek benzer konuları ele alınacağımın işaretini vermiştim.

\r\n

7 Eylül 2013 tarihli Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi” kısmının “Ölçme ve Değerlendirme” bölümünün ciddi anlamda değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu bölümde “Ölçme ve Değerlendirmenin Genel Esasları”nın olduğu 43. Madde çerçevesinde ölçme ve değerlendirme yapılmalı; ancak 44. Maddedeki “Puanla Değerlendirme”deki başarı – başarısızlık ölçeği değiştirilmelidir.

\r\n

 44. Maddedeki “Puanla Değerlendirme” başlığındaki “Sınav, performans çalışması, proje ve uygulamalar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.” kuralı devam etmeli; ancak 50 ve daha aşağı puan alan öğrenci, başarısız olarak değerlendirilmemelidir. Bunun çözümü daha gerçekçi ve hak edene hakkının verildiği bir uygulamaya geçilmelidir.

\r\n

Nasıl mı?

\r\n

Her öğrenci, okutulan derslerden ilgili yönetmelikte belirtildiği gibi sınavlara girmeli. Çalışmasının ve öğrenmesinin karşılığını sınavlarda aldığı puanla kendisi belirlemeli. Yıl sonunda ders veya derslerden 50’nin altında ortalama tuttursa bile başarısız sayılmamalı. Her öğrenci, gerçek anlamda hak ettiği puanlarla değerlendirilmelidir.

\r\n

Mevcut yönetmeliğe göre ders öğretmeni, birtakım sorularla ve sorgulamalarla karşılaşmamak için ya lise öğretimi seviyesinin çok altında kolay sorularla ya da şişirme notlarla günü kurtarmaya çalışmakta, en az yüzde 50 başarı oranını tutturmak için uğraşmaktadır. Bütün bunlardan kurtulmak için yapılacak en makul ve mantıklı iş, puan barajını kaldırmaktır. Yani bir öğrenci sınıfını 100 tam puanla geçebileceği gibi 10’la, 20’yle de geçebilmelidir. Bu tür öğrenciler 4 yıl sonunda buna benzer puanlarla, 20 – 30 – 40 gibi puan ortalamalarıyla okuldan mezun olabilmelidir. Hatta lise öğretimi süresince puan ortalamaları esasına göre seviye sınıfları bile oluşturulmalıdır. Böyle bir uygulama hem öğretmen açısından hem de öğrenci açısından uygun öğrenme ve öğretme ortamı oluşturacaktır. Sınıfta kalmadan ama 30 – 40 puanla ama 70 – 80 puanla mezun olan öğrenciler, sonraki basamakları da bu puanlara göre çıkmalıdır. Sınavsız üniversite söylemleri de belki bu uygulamayla daha gerçekçi olur. Diploma puanı yüksek olanların üniversiteye geçişlerinde avantaj sağlaması gibi. Diploma puanı düşük olanlara da üniversite kapıları kapatılabilir. Hatta bir işe başvurularda bile diploma puanının önemi ön plana çıkartılabilir. Bu yıldan itibaren uygulamaya başlanan TEOG Sınavında olduğu gibi merkezi ya da il/ilçe genelinde yapılacak ortak sınavlarla bu iş uygulanabilir.

\r\n

Önceki yazımda devam – devamsızlığın sınıf geçme başarısında etkili olması gerektiğini yazmıştım. Öyle bir sistem getirilmeli ki keyfi devamsızlıkların başarı puanlarına olumsuz etkisi mutlaka olmalıdır. Çünkü öğrenci, düzenli olarak okula gelmeli, dersini dikkatle ve ilgiyle dinlemeli, verilen görevleri ve çalışmaları hem düzgün hem de zamanında yapmalıdır. Meşhur bir söz vardır; “Çiviyi duvara doğru çakmalı, hata çiviyi doğru duvara doğru çakmalı!” diye. Şu an bizim çocuklarımızın bunlara ihtiyacı var. Birçok okulda çoğu öğrencinin bu saydıklarımdan çok uzak, sadece adresleri belli olsun diye veya ailesinin zoruyla okula geldikleri bir gerçek. Zorunlu eğitim 12 yıla çıkınca okullardaki eğitim seviyesi ve kalitesi de iyice düşmeye başladı. Kısacası işin cılkı çıktı. Bazı okulların dışında çoğu okullar, amaçsız, duyarsız ve ilgisiz öğrencilerle doldu. Gerçek anlamda lise seviyesinin çok altında eğitim – öğretim faaliyeti verilmeye çalışılır oldu. Liselere şöyle ciddi ve gerçekçi gözle bakıldığında orta okul seviyesini bile yakalayamayan bir öğretim yapılmaya çalışıldığını söyleyebiliriz. 

\r\n

Okullarımızın, dolayısıyla eğitimimizin durumu belli. Çözüm, yöneticileri, öğretmenleri değiştirmekte, yerinden etmekte değil. Çözüm, kalıcı, kalitesi ve sağlam temeller üzerine oturtulmuş ciddi ve milli eğitim sisteminde. Bunu anlamayacak bir şey yok. Her şey açıkça ortada. (17 Haziran 2014 Manisa)

\r\n

 

\r\n

Sözün Özü

\r\n

Başlamak, bitirmenin yarısıysa yanlış başlamak, hatanın tamamıdır. Kahraman TAZEOĞLU

\r\n

 

Yazarın Diğer Yazıları

29.06.2016 - İNANILMAAZZZ! 23.06.2016 - ONURLU VE İLKELİ 24 YIL 14.06.2016 - GEÇİM ENDEKSİ 08.06.2016 - İFTAR SOFRASI 31.05.2016 - SON DAKİKA 25.05.2016 - YETKİ MÜCADELESİ 11.05.2016 - HARMANLAMA 04.05.2016 - KURSLAR, SEMİNERLER 27.04.2016 - İKİ ÖNEMLİ GÜN 20.04.2016 - MİLLİ ŞEHİDİMİZ 13.04.2016 - YENİ FAKÜLTELER 06.04.2016 - HAVUZ 30.03.2016 - YGS ANALİZİ 23.03.2016 - 21 MART 16.03.2016 - MART, TARİHTİR. 08.03.2016 - EV ÖDEVİNİN AMACI 03.03.2016 - EV ÖDEVİ NE İMİŞ? 23.02.2016 - EV ÖDEVİ SORUNU 18.02.2016 - TÜİK’İN DEDİĞİ 10.02.2016 - MANİSA’NIN EĞİTİM BAŞARISI 03.02.2016 - MANİSA’NIN YAŞAM KALİTESİ 27.01.2016 - UMUDUN GÜCÜ 19.01.2016 - DÖNEM DEĞERLENDİRMESİ 13.01.2016 - 657 NEDİR NE DEĞİLDİR? 06.01.2016 - 657 OYUNLARI 31.12.2015 - 657 İSTİSMARI 22.12.2015 - 657 TAKINTISI 16.12.2015 - BİR VERİMLİLİK ÖYKÜSÜ 09.12.2015 - MANİSA’NIN TRAFİĞİ 25.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 3 18.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 2 11.11.2015 - UMUTSUZ OLMA! 04.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 27.10.2015 - CUMHURİYETİMİZ 21.10.2015 - ÇEVRE MÜDÜRLÜĞÜ NE YAPAR? 14.10.2015 - SORUNLAR YUMAK OLMUŞ 07.10.2015 - KİFAYETSİZ MUHTERİSLİK 30.09.2015 - ÖĞRETİM YILINA BAŞLARKEN 16.09.2015 - HAZIR MIYIZ? 18.08.2015 - İLGİNÇLİKLER 11.08.2015 - RECEP BAŞKAN 04.08.2015 - AKLIN YOLU 28.07.2015 - ‘ETİK İLKELER’MİŞ! 14.07.2015 - AYM KARARI 07.07.2015 - YENİDEN KENT ARŞİVİ 30.06.2015 - MANİSA’NIN SORUNLARI 23.06.2015 - MANİSA’DAN MANZARALAR 17.06.2015 - KANTARIN TOPUZU 10.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 2 02.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 27.05.2015 - SENDİKAMSI YAPILAR 19.05.2015 - 19 MAYIS’IN ANLAMI 13.05.2015 - REFORM MU DEFORM MU? 05.05.2015 - TÜRK EĞİTİM SEN’Lİ OLMAK 29.04.2015 - EĞİTİM ANALİZİ PANELİ 22.04.2015 - ROTASYONUN AMACI 15.04.2015 - PEMBE MASAL 08.04.2015 - SUSMADIK, HAYKIRDIK! 02.04.2015 - SUSMA! 25.03.2015 - YGS OKUMALARI 18.03.2015 - YÜZ YILLIK DESTAN 11.03.2015 - KADINLAR GÜNÜNE 04.03.2015 - NÖBET TUTMAMA GEREKÇEMİZ 25.02.2015 - SÜLEYMAN ŞAH ve TÜRBESİ 12.02.2015 - EĞİTİMDE BABA FAKTÖRÜ 03.02.2015 - EĞİTİMDE AİLE 21.01.2015 - OKUL YÖNETİCİLİĞİ 14.01.2015 - KAHVENİN TADI 07.01.2015 - GENÇLİĞİMİZ 24.12.2014 - GELİNEN NOKTA! 17.12.2014 - NERDEN NEREYE? 09.12.2014 - DEĞİŞTİR 26.11.2014 - ÖĞRETMENİN DUASI 19.11.2014 - KOVUN GİTSİN! 05.11.2014 - TERAZİ 22.10.2014 - KENT ARŞİVİ 15.10.2014 - ŞENLİKLER 3 14.10.2014 - ŞENLİKLER 09.10.2014 - NALLARI DİKMEK 03.10.2014 - Silgiler, silerken silinirler de… 30.09.2014 - GREVDEN GÖREVE 23.09.2014 - GREVDEYİZ 10.09.2014 - ŞİMŞİR TARAK! 01.09.2014 - KURTULUŞ GÜNLERİ 27.08.2014 - DAYAK YİYEN KİM 15.08.2014 - SARI ÖKÜZ HİKAYESİ 06.08.2014 - BU NE PERHİZ? 23.07.2014 - BUNA NE DEMELİ? 18.07.2014 - TARİH OKUMALARI 4 17.07.2014 - TARİH OKUMALARI 3 16.07.2014 - TARİH OKUMALARI 2 15.07.2014 - TARİH OKUMALARI 1 25.06.2014 - DEĞERLENDİRME 19.06.2014 - SINIF GEÇME 04.06.2014 - ARAYIŞ 29.05.2014 - YAKIŞMIYOR 21.05.2014 - RAPORUN DEDİĞİ 06.05.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 2 29.04.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 23.04.2014 - NEŞE DOLAMIYOR İNSAN! 08.04.2014 - TABLETLİK YORUMLAR! 02.04.2014 - TABLETLİ EĞİTİM 26.03.2014 - MÜDÜR, MÜDÜR MÜDÜR? 19.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 2 18.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 1 13.03.2014 - MAALESEF! 09.03.2014 - İŞİN SONUNA BAK! 04.03.2014 - BU NASIL İŞ? 27.02.2014 - NİÇİN İŞ BIRAKTIK? 25.02.2014 - HOCALI UNUTULMAMALI 18.02.2014 - BEDENCİLER! 10.02.2014 - TORBA YASA 04.02.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 2 28.01.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 22.01.2014 - ARAPSAÇI 15.01.2014 - İLGİ ALAKA! 08.01.2014 - ÇİRKİN OLMASIN! 01.01.2014 - ÇEVRE KİRLİLİĞİ 24.12.2013 - ARALIK 17.12.2013 - GÜNAH KEÇİSİ! 10.12.2013 - BIRAKIN BU İŞİ! 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 2 26.11.2013 - GÜNÜMÜZ! 20.11.2013 - GENEL KURULUMUZ 14.11.2013 - AMAÇ NE? 12.11.2013 - ÖZLEDİK! 06.11.2013 - NE OLACAK? 29.10.2013 - CUMHURİYET ERDEMDİR 23.10.2013 - OYALAMACA 09.10.2013 - ANDIMIZ 01.10.2013 - İŞ GÜVENCEMİZ 24.09.2013 - “HER ŞEY TOZPEMBE” Mİ? 19.09.2013 - ZORUNLUNUN SORUNLARI 10.09.2013 - PAPATYA FALI 03.09.2013 - KENDİMİZİ KANDIRMAYALIM 27.08.2013 - SİSTEM ARAYIŞLARI 15.08.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 2 30.07.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 24.07.2013 - LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ 18.07.2013 - SON SBS Mİ? 09.07.2013 - BAŞLIĞI SİZ KOYUN

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
27°
Yarın:27°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim