Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

RAPORUN DEDİĞİ

 

\r\n

\r\n

\r\n

 

\r\n

\r\n

\r\n

Değerli dostlar, geçen haftaki yazımda OECD raporundan eğitimimizin durumunu aktarmıştım. Bu haftaki yazımda da yine uluslar arası araştırma sonuçlarından birini, PISA araştırma ve değerlendirme istatistiklerini paylaşacağım.

\r\n

İlgilenenler bilir; PISA, matematik, okuma becerileri ve fen bilgisi alanlarında araştırmalar yapıyor, bunları değerlendirdikten sonra dünya kamuoyuyla paylaşıyor. Bu araştırma sonuçları, her ülkenin eğitim yapısını, anlayışını, sistemini ve seviyesini açıkça ortaya koyuyor. Bu araştırmaların ayrıntılarına baktığımızda birçok ayrıntıyı açıkça görebilmekteyiz.

\r\n

Ülkemiz öğrencileri arasında yapılan PISA matematik, okuma becerileri ve fen bilgisi araştırma kıstaslarına ve sonuçlarına bakalım.

\r\n

Matematik alanında, Seviye 1 ve seviye 1’in altı, “çok temel matematiksel işlemler ve sorgulamalar” olarak tanımlanmış. Türkiye’de Seviye 1 ve Seviye 1’in altına giren öğrencilerin oranı, yüzde 42 olmuş. OECD ortalaması ise yüzde 22.

\r\n

Bunun yorumu,  "Bizim öğrencilerimizin yarısına yakını ancak temel matematiksel kavramları kolaylıkla kullanabildikleri sorularda daha başarılı. Daha karmaşık ilişkiler kurmaları, daha üst düzey sorgulama, analiz ve yorum yapmaları gereken sorularda, yani 5. ve 6. Seviyelerin toplamında öğrencilerimizin sadece yüzde 5.9'u başarılı. Sadece 6. Seviyeye bakıldığında yüzde 1 gibi çok kötü bir oranla karşılaşılıyor.”

\r\n

Şangay'daki öğrencilerin yüzde 30,8'i; Singapurlu öğrencilerin yüzde 20'si Seviye 6'da.

\r\n

Türkiye'deki durumun tam tersine, Şangay'da öğrencilerin yüzde 1'i Seviye 1’in altında. Türkiye’deki öğrencilerin büyük çoğunluğu, yani yüzde 67'si Seviye 1’in altında; Seviye 1 ve Seviye 2'de.

\r\n

PISA Okuma Becerileri araştırmasında durum ne?

\r\n

Okuma Becerileri araştırması da matematikteki gibi benzerlik gösteriyor. Burada seviyeler, 6, 5, 4, 3, 2, 1a, 1b ve 1b'nin altı olarak 8 seviyeye ayrılmış.

\r\n

Seviye 6, çok sayıda çıkarımın ve ayrıntılı karşılaştırmaların yapılması, birden fazla ve uzun metin arasında bağlantılar kurabilmesi gibi üst düzey okuma becerilerini içeriyor. Seviye 5 de aynı şekilde fakat daha kısa metinlerde bu becerilerin kullanımını içeriyor.

\r\n

Okuma becerilerinde OECD ortalaması, yüzde 6. Seviye 5 ve Seviye 6'da bulunan toplam öğrenci yüzdesiyle aynı. Ancak bu oran Şangay'da yüzde 25, Singapur, Japonya, Hong Kong'da yüzde 15'in üstünde. Şangay'da öğrencilerin yüzde 77'si Seviye 3 ve üzerinde.

\r\n

Okuma becerilerinde Türkiye'den Seviye 6'da bulunan öğrenci yüzdesi neredeyse sıfır; çünkü yüzde 1'in altında. Seviye 5 ise yüzde 2'nin biraz üstünde. Türkiye'de öğrencilerin yüzde 30'u okuma becerilerinde Seviye 3'te, yüzde 30'u Seviye 2'de. Yüzde 22'si ise Seviye 1 ve altında.

\r\n

Türkiye gibi Seviye 5 ve 6'da yüzde 5'ten daha az öğrencisi olan ülkeler; Kolombiya, Arjantin, Endonezya, Katar, Peru, Ürdün, Tunus, Birleşik Arap Emirlikleri, Sırbistan.

\r\n

Son olarak PISA Fen Bilgisi sonuçlarına bakalım.

\r\n

Fen alanında da 6 farklı seviye var. Matematik ve Okuma Becerileri oranlarında olduğu gibi bu alanda da Türkiye'den sınava giren öğrencilerin çok küçük bir yüzdesi Seviye 5 ve 6'da. Seviye 6, yani üst düzey bilimsel düşünme becerilerine sahip öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde sıfır!

\r\n

Bu durumda bulunan diğer ülkeler Arnavutluk, Malezya, Peru, Romanya, Tunus, Uruguay, Şili, Brezilya, Ürdün ve Endonezya.

\r\n

Şangay'da bu oran yüzde 4. Ancak Şangay'da Seviye 5 ve 6'nın toplam yüzdesi yüzde 25. Yaklaşık yüzde 30'u ise Seviye 4'te. Yani öğrencilerinin yüzde 60'a yakını, Seviye 4 ve üzerinde bilimsel becerilere sahip. Estonya 2. sırada, yüzde 40'dan biraz fazlası Seviye 4 ve üstünde. Seviye 4 ve üstünün OECD ortalaması, yüzde 28. Ancak Türkiye'de Seviye 5 ve 6'nın toplamı yüzde 3. Seviye 4 ve üstü becerilere sahip öğrenci oranı OECD'nin de altında, yaklaşık yüzde 14. Türkiye'de öğrencilerin yüzde 24'ü en temel beceriler olan Seviye 1 ve Seviye 1’in altında. Öğrencilerin yüzde 60'ı Seviye 2 ve altında. Bu oran, Okuma Becerilerinde olduğu gibi Fen Bilgisinde de yüzde 5'in altında.

\r\n

Tüm verilerin özeti PISA'nın tüm sınavlarında, Seviye 5 ve üstü başarı gösterebilen öğrencilerin oranı yüzde 5'in altında.

\r\n

Bu sonuçlar, okul ve kurum yöneticileriyle, öğretmenlerle, yönetmeliklerle oynanarak eğitimin düzeltilemeyeceğini; ancak eğitim sistemimizi, anlayışımızı ve seviyemizi ayrıntılı olarak gözden geçirmemiz gerektiğini söylüyor. (20 Mayıs 2014 Manisa)

\r\n

Sözün Özü:

\r\n

Geleceğin güvencesi eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır. M. Kemal Atatürk

Yazarın Diğer Yazıları

29.06.2016 - İNANILMAAZZZ! 23.06.2016 - ONURLU VE İLKELİ 24 YIL 14.06.2016 - GEÇİM ENDEKSİ 08.06.2016 - İFTAR SOFRASI 31.05.2016 - SON DAKİKA 25.05.2016 - YETKİ MÜCADELESİ 11.05.2016 - HARMANLAMA 04.05.2016 - KURSLAR, SEMİNERLER 27.04.2016 - İKİ ÖNEMLİ GÜN 20.04.2016 - MİLLİ ŞEHİDİMİZ 13.04.2016 - YENİ FAKÜLTELER 06.04.2016 - HAVUZ 30.03.2016 - YGS ANALİZİ 23.03.2016 - 21 MART 16.03.2016 - MART, TARİHTİR. 08.03.2016 - EV ÖDEVİNİN AMACI 03.03.2016 - EV ÖDEVİ NE İMİŞ? 23.02.2016 - EV ÖDEVİ SORUNU 18.02.2016 - TÜİK’İN DEDİĞİ 10.02.2016 - MANİSA’NIN EĞİTİM BAŞARISI 03.02.2016 - MANİSA’NIN YAŞAM KALİTESİ 27.01.2016 - UMUDUN GÜCÜ 19.01.2016 - DÖNEM DEĞERLENDİRMESİ 13.01.2016 - 657 NEDİR NE DEĞİLDİR? 06.01.2016 - 657 OYUNLARI 31.12.2015 - 657 İSTİSMARI 22.12.2015 - 657 TAKINTISI 16.12.2015 - BİR VERİMLİLİK ÖYKÜSÜ 09.12.2015 - MANİSA’NIN TRAFİĞİ 25.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 3 18.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 2 11.11.2015 - UMUTSUZ OLMA! 04.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 27.10.2015 - CUMHURİYETİMİZ 21.10.2015 - ÇEVRE MÜDÜRLÜĞÜ NE YAPAR? 14.10.2015 - SORUNLAR YUMAK OLMUŞ 07.10.2015 - KİFAYETSİZ MUHTERİSLİK 30.09.2015 - ÖĞRETİM YILINA BAŞLARKEN 16.09.2015 - HAZIR MIYIZ? 18.08.2015 - İLGİNÇLİKLER 11.08.2015 - RECEP BAŞKAN 04.08.2015 - AKLIN YOLU 28.07.2015 - ‘ETİK İLKELER’MİŞ! 14.07.2015 - AYM KARARI 07.07.2015 - YENİDEN KENT ARŞİVİ 30.06.2015 - MANİSA’NIN SORUNLARI 23.06.2015 - MANİSA’DAN MANZARALAR 17.06.2015 - KANTARIN TOPUZU 10.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 2 02.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 27.05.2015 - SENDİKAMSI YAPILAR 19.05.2015 - 19 MAYIS’IN ANLAMI 13.05.2015 - REFORM MU DEFORM MU? 05.05.2015 - TÜRK EĞİTİM SEN’Lİ OLMAK 29.04.2015 - EĞİTİM ANALİZİ PANELİ 22.04.2015 - ROTASYONUN AMACI 15.04.2015 - PEMBE MASAL 08.04.2015 - SUSMADIK, HAYKIRDIK! 02.04.2015 - SUSMA! 25.03.2015 - YGS OKUMALARI 18.03.2015 - YÜZ YILLIK DESTAN 11.03.2015 - KADINLAR GÜNÜNE 04.03.2015 - NÖBET TUTMAMA GEREKÇEMİZ 25.02.2015 - SÜLEYMAN ŞAH ve TÜRBESİ 12.02.2015 - EĞİTİMDE BABA FAKTÖRÜ 03.02.2015 - EĞİTİMDE AİLE 21.01.2015 - OKUL YÖNETİCİLİĞİ 14.01.2015 - KAHVENİN TADI 07.01.2015 - GENÇLİĞİMİZ 24.12.2014 - GELİNEN NOKTA! 17.12.2014 - NERDEN NEREYE? 09.12.2014 - DEĞİŞTİR 26.11.2014 - ÖĞRETMENİN DUASI 19.11.2014 - KOVUN GİTSİN! 05.11.2014 - TERAZİ 22.10.2014 - KENT ARŞİVİ 15.10.2014 - ŞENLİKLER 3 14.10.2014 - ŞENLİKLER 09.10.2014 - NALLARI DİKMEK 03.10.2014 - Silgiler, silerken silinirler de… 30.09.2014 - GREVDEN GÖREVE 23.09.2014 - GREVDEYİZ 10.09.2014 - ŞİMŞİR TARAK! 01.09.2014 - KURTULUŞ GÜNLERİ 27.08.2014 - DAYAK YİYEN KİM 15.08.2014 - SARI ÖKÜZ HİKAYESİ 06.08.2014 - BU NE PERHİZ? 23.07.2014 - BUNA NE DEMELİ? 18.07.2014 - TARİH OKUMALARI 4 17.07.2014 - TARİH OKUMALARI 3 16.07.2014 - TARİH OKUMALARI 2 15.07.2014 - TARİH OKUMALARI 1 25.06.2014 - DEĞERLENDİRME 19.06.2014 - SINIF GEÇME 04.06.2014 - ARAYIŞ 29.05.2014 - YAKIŞMIYOR 21.05.2014 - RAPORUN DEDİĞİ 06.05.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 2 29.04.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 23.04.2014 - NEŞE DOLAMIYOR İNSAN! 08.04.2014 - TABLETLİK YORUMLAR! 02.04.2014 - TABLETLİ EĞİTİM 26.03.2014 - MÜDÜR, MÜDÜR MÜDÜR? 19.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 2 18.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 1 13.03.2014 - MAALESEF! 09.03.2014 - İŞİN SONUNA BAK! 04.03.2014 - BU NASIL İŞ? 27.02.2014 - NİÇİN İŞ BIRAKTIK? 25.02.2014 - HOCALI UNUTULMAMALI 18.02.2014 - BEDENCİLER! 10.02.2014 - TORBA YASA 04.02.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 2 28.01.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 22.01.2014 - ARAPSAÇI 15.01.2014 - İLGİ ALAKA! 08.01.2014 - ÇİRKİN OLMASIN! 01.01.2014 - ÇEVRE KİRLİLİĞİ 24.12.2013 - ARALIK 17.12.2013 - GÜNAH KEÇİSİ! 10.12.2013 - BIRAKIN BU İŞİ! 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 2 26.11.2013 - GÜNÜMÜZ! 20.11.2013 - GENEL KURULUMUZ 14.11.2013 - AMAÇ NE? 12.11.2013 - ÖZLEDİK! 06.11.2013 - NE OLACAK? 29.10.2013 - CUMHURİYET ERDEMDİR 23.10.2013 - OYALAMACA 09.10.2013 - ANDIMIZ 01.10.2013 - İŞ GÜVENCEMİZ 24.09.2013 - “HER ŞEY TOZPEMBE” Mİ? 19.09.2013 - ZORUNLUNUN SORUNLARI 10.09.2013 - PAPATYA FALI 03.09.2013 - KENDİMİZİ KANDIRMAYALIM 27.08.2013 - SİSTEM ARAYIŞLARI 15.08.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 2 30.07.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 24.07.2013 - LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ 18.07.2013 - SON SBS Mİ? 09.07.2013 - BAŞLIĞI SİZ KOYUN

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim