Misafir
4,3230
3,6813
107.322
151,6739
ÜYE GİRİŞİ

KIŞIN NEDEN KİLO ALIRIZ

 KIŞIN NEDEN KİLO ALIRIZ

\r\n

 

\r\n

Günlerin kısalması ile birlikte evde veya kapalı mekanlarda daha çok vakit geçiririz. Bu durum fiziksel aktivitemizi de azaltır. Ayrıca yaza kıyasla, kış aylarında iştah artışı da görülüyor. Yazın büyük bir özveri ile verdiğimiz kiloları kışın geri almak da, bu durumda kaçınılmazdır. Kış aylarında soğuk havanın etkisiyle metabolizma hızımız bir miktar artmakta. Vücudumuz da bu artışı dengelemek ve ısı kaybını önlemek için, açlık hissi olarak yorumladığımız sinyalleri yollamaktadır. İşte bu durumda, normal beslenmemizin üzerinde yersek kilo alırız, ancak normal beslenme programımıza uyarsak kilomuzu korur, hatta hafifleyebiliriz de. 3 ana ve 3 ara öğünle azar azar ve sık sık beslenmenin ne denli önemli olduğu burada ortaya çıkıyor. 

\r\n

 

\r\n

Mümkün olduğu kadar sık yürüyüş yapın. Böylece, azalan fiziksel aktivitenizi dengelemiş olursunuz.

\r\n

 

\r\n

Kış aylarının belki de en keyifli yemeği çorbadır. Her öğüne mutlaka bir kase çorba ile başlayın. Çorba hem içinizi ısıtır, hem de düşük kalorili bir yiyecek olması sayesinde sizi daha uzun süre tok tutar.

\r\n

 

\r\n

\r\n

 

\r\n

\r\n

Yazın bolca tükettiğiniz salatayı da kışın ihmal etmemeniz gerekir. Unutmamak gerekir ki, salata hem düşük kalorili ve tok tutucu bir besin, hem de gripten korunmak için gerekli olan vitaminleri içeren bir depodur.

\r\n

 

\r\n

Balığı haftada en az iki porsiyon tüketmek gerekir. Deniz balıkları, hem lezzetleri, hem de çeşitlilikleri nedeniyle sağlıklı bir öğün geçirmenizi sağlayacaktır. Ayrıca balık, bağışıklık sistemi ve zeka gelişimi için çok gerekli olan ve diğer yiyeceklerde nadir olarak bulunan omega yağ asitlerini içermektedir. Her zaman olduğu gibi, ızgara yöntemiyle pişirmenizi tavsiye ederim.

\r\n

 

\r\n

Kışın nohut, kuru fasulye gibi yiyecekleri daha fazla tüketiriz. Bildiğiniz gibi kuru baklagiller iyi birer protein deposudur. Bu nedenle de yine protein bakımından zengin olan et ile pişirmeye gerek yoktur. Önerim baklagilleri etsiz veya az kıymalı olarak pişirmenizdir. Etten alacağınız proteini ve kaloriyi sebze yemeğine ilave etmeniz daha doğru olacaktır.

\r\n

 

\r\n

Kış aylarında güneş yüzünü bize daha az gösterdiği için D vitamininin vücutta kullanımı da düşer. Bu durumu engellemek için, güneşli havalarda 15-20 dakika kadar kol ve bacaklarınıza güneş banyosu yaptırmalısınız. Bu süreci mümkün olduğunca direkt güneşle temas ederek geçirmelisiniz, çünkü cam arkasından güneşlenme yeteri kadar etki göstermeyecektir. Böylelikle vücut direncinin artmasında önemli bir yere sahip olan D vitamini etkin kullanmış olursunuz.

\r\n

 

\r\n

Vücudun D vitaminini depolama yeteneği önemlidir. Çünkü derideki sentezi sadece yaz aylarındadır. Kışın güneşi her zaman görmek mümkün olmadığından ve güneş ışınları eğik geldiğinden, D vitamini oluşumu yetersizdir. Günde 10 - 15 dakika güneş ışığı almak D vitamini sentezi için yeterlidir. Yaz ayları süresince 3 hafta güneşlenmenin altı aylık D vitamini gereksinimini karşılayabileceği belirtilmektedir.
\r\n           D vitamininin %10’luk kısmı ise besinler ile sağlanır. zengin besinler karaciğer, yumurta sarısı ve yağlı balıklardır.

Yazarın Diğer Yazıları

08.06.2014 - BESİN GRUPLARI 02.05.2014 - SAĞLIKLI BESİN SEÇİMİ 25.04.2014 - DÜNYANIN EN İYİ MUTFAKLARI 20.04.2014 - TÜRK MUTFAĞI 11.04.2014 - EKMEK İSRAFI 04.04.2014 - DONDURULMUŞ GIDALAR 28.03.2014 - SOĞANIN GÖZ YAŞARTAN LEZZETİ 21.03.2014 - HANGİ BAHARAT NEREDE KULLANILIR 07.03.2014 - MUTFAKTA HAYATINIZI KOLAYLAŞTIRACAK PÜF NOKTALARI 01.03.2014 - TÜRK KAHVESİNİN FAYDALARI 28.02.2014 - KIŞIN NEDEN KİLO ALIRIZ 14.02.2014 - YAĞLAR VE YAĞ ÇEŞİTLERİ 10.02.2014 - GIDALARDA OYNANAN OYUNLAR VE BİLİNMESİ GEREKEN GERÇEKLER

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
28°
Yarın:28°
Artan bulutlar
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim