Misafir
6,5072
5,6548
223,21
ÜYE GİRİŞİ

DERSHANELER NASIL KAPANIR

 DERSHANELER NASIL KAPANIR

\r\n

Hükümetimizin eğitim alanında hatalarına bir yenisi daha ekleniyor,dershanelere kapatmak yada hükümetin deyimi ile “DÖNÜŞTÜRMEK”.Anlamadığımız neyi neye dönüştüreceksiniz.4 yıldır tüm eğitimciler bunun mümkün olmadığını,dershanelerin bir neden değil sonuç olduklarını ve özelliklede Zaman gazetesi 1 haftadır dershaneler gerçeğini,hükümetin yanlış bilgiye dayanarak ürettiği planın işleyemeyeceğini anlata anlata dillerinde tüy bitti.Bu işin yanlış bir eğitim politikası olacağını ve asla başarılı  olamayacağını tüm detay ve verileri ile anlattılar. Mevzuyu Hükümet-Cemaat çatışması olarak algılama eğiliminde olan bazı yurttaşlar büyük bir hata içindedirler. Mesele eğitim alanında yapılacak büyük bir hatadır çatışma işi değil.Şimdi şunu diyebilirsiniz; tabi çoğu cemaatin kurumları olan dershanelerin kapatılması en çok onlara zarar verecek ondan bu kadar haber yapıyorlar.Yapmayın Allah aşkına! Cemaat dediğimiz oluşum sadece sektörün yüzde  25’ini elinde tutuyor ve bu cemaatin iş sektöründen eğitim sektörüne,basın yayına kadar geniş bir yelpazesi varken ne kadar ekonomik kayba uğrayabilirler ki?

\r\n

Allahtan bu cemaat dediğimiz oluşumun varmış da bu haksızlığa ses çıkaran birileri oldu. Ne cemaati bilirim ne de Fettullah Güleni.Bildiğim,ortada eğitim adına büyük bir hata ve haksızlık yapılmanın arifesindeyken,cesurca dik durup 100 binlerin hakkını savunuyorlar.Her kimse bu cemaat hepsinden Allah razı olsun.

\r\n

Hükümetin medyada dillendirdiği projelerinde ki sakatlıklar ise şunlar:

\r\n

1) Bu işten ekmek yiyen öğretmenlere ne olacak,sözüm ona “MÜLAKAT İLE” hükümet onları alacak.Peki nereye alacak,hangi şartlarda alacak,mülakat neden yapılıyor,kim yapacak,nasıl yapacak? Siz 50 bine yakın öğretmenin işine son veriyorsunuz bu insanlara direk olarak sorgusuz sualsiz iş bulma zorunluluğunuz varken birde mülakat mı yapacaksınız? Bu demek oluyor ki çoğu dershane öğretmeni işsiz kalacak.

\r\n

2) Hadi diyelim dershane öğretmenlerini bir şekilde meslek sahibi yaptınız iddia ettiğiniz gibi hiçbir öğretmeni mağdur etmediniz ya dershanelerde sekreter, hademe olarak görev yapan 40 bine yakın çalışanı ne yapacaksınız? 3-5 kuruş tazminat verip kendi hallerine mi bırakacaksınız?

\r\n

3) Sınav sistemini değiştirdiniz, hatta kaldırdınız diyelim. Üniversitelere kimi nasıl ne şekilde yerleştireceksiniz? Mesela Boğaziçi, ODTÜ v.b. okullara hangi öğrencileri alacaksınız?  Bu okullara kendi sınavlarını yapma hakkı tanımaktan başka seçeneğiniz kalmayacak. Peki o zaman da bu sınavlara hazırlanmak için öğrencinin kursa yada dershaneye ihtiyacı olmayacak mı? Onu da Halk Eğitim Merkezlerinde vereceğiniz kurslarla mı çözmeyi düşünüyorsunuz? Bu kursların kalitesi şuan ki dershanelerin kalitesinden daha mı iyi olacak?

\r\n

4) Dershanelerin sigorta, stopaj gibi devlete olan borçlarını nasıl tahsil edeceksiniz? Kapatılan bir kurumun bu borçlarını nasıl tahsil etmeyi düşünüyorsunuz?

\r\n

5)Dershaneler hangi okulun programını yalanlamış, hangi okulun eğitimine köstek olmuştur? Hangi mahkeme de böyle bir uzlaşmazlık sorunu yaşanmıştır ki, dershanede zor şartlarda çalışan on binlerce eğitim emekçisini,devlet okullarında çalışan meslektaşlarının emeğine saygısızlık ettikleri gibi bir ithamda bulunuyorsunuz? Bugün okullarımızda görev yapan değerli meslektaşlarımızdan hangisi öğrenciliğinde dershaneye gitmemiştir ki birbirlerine saygısızlık  etsinler!

\r\n

Çözüm gayet basit. Bakanımız Sayın Avcı’nın daha önce söylediği gibi dershaneler bakanlığın denetiminden çıksın eyvallah. Hükümet dershaneleri denetlemesin, kapatmaya da kalkmasın. Hükümet kendi denetiminde ki okulların, öğretmenlerin ve öğrencilerin sorunları ile uğraşsın, onları çözmeye çalışsın. Dershaneler sorunu diye bir sorun yoktur! Varsa da serbest piyasa ekonomisinin rekabetçi ve arz-talep dengesi kuralı o sorunu çözer siz merak etmeyin. İlla kapanacaklarsa bir dershaneyi hükümetler değil, o dershaneye kayıt yaptırmayan öğrenci kapatır. Olması gereken de budur !

Yazarın Diğer Yazıları

30.06.2016 - SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK DOĞRU BİR YÖNTEM Mİ? 02.06.2016 - EY ÖSYM SENİN AMACIN NE? 27.05.2016 - TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 12.05.2016 - MESELE BAŞKANLIK DEĞİL,İKTİDAR YORGUNLUĞU 11.04.2016 - OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI 25.03.2016 - ÇANAKKALE ZAFERİ BİR ÇÖZÜMDÜR ASLINDA 03.03.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 25.02.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 19.02.2016 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 10.02.2016 - SOSYAL GERGİNLİĞİN FARKINDA MISINIZ? 05.02.2016 - TANZİMAT DÖNEMİ 28.01.2016 - OSMANLIYI KİM BİLİR ? 24.01.2016 - Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 13.01.2016 - NE ZAMAN DEMOKRATİK OLACAĞIZ? 07.01.2016 - NOBELLİK ÜLKEM 05.01.2016 - 2015’in Ardından 01.12.2015 - SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI YAPAN ZİHNİYET 22.11.2015 - ÖZEL EĞİTİMDE SANCILI DÖNEM 02.11.2015 - 1 KASIM SEÇİMLERİ 29.10.2015 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 29.10.2015 - CUMHURİYET HAKKINDA KONUŞMADIKLARIMIZ 22.10.2015 - İSLAM RÖNESANSI 19.10.2015 - TERÖR SORUNU ÇÖZÜMÜNDE BÜYÜK ADIM 20.09.2015 - TRT ÖZELLEŞTİRİLMELİ.HEM DE HEMEN 14.09.2015 - NEREDE HATA YAPILDI? 06.09.2015 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 26.08.2015 - TERÖRE ÇÖZÜM.HEMEN.ŞİMDİ 19.08.2015 - ERKEN SEÇİM MARATONU BAŞLADI 06.08.2015 - ACILARIMIZ KAÇ OY YAPIYOR? 04.08.2015 - TERÖR SORUNU MU SİYASAL GÖRÜŞ SORUNU MU? 30.07.2015 - AYM ve DERSHANELER SORUNU 23.07.2015 - ŞANLI BİLİNEN KANLI HİKAYELER! 09.07.2015 - TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI 02.07.2015 - UYGUR TÜRK’Ü YALNIZ DEĞİLDİR ! 22.06.2015 - 2.199.198 31.05.2015 - MİTİNG DEMOKRASİSİ 10.05.2015 - DERSHANE ÖĞRETMENLERİ 27.04.2015 - SOYKIRIM MI DEDİNİZ ? 20.04.2015 - ŞÜKÜRLER OLSUN BİR MÜSLÜMAN GERÇEĞİ SÖYLEDİ! 10.04.2015 - MANİSALI VEKİL ADAYLARI 30.03.2015 - Ak Parti’de ki Gerginlik 20.03.2015 - ORTA DOĞUDA DEĞİŞEN DENGELER 09.03.2015 - AYM Dershaneler konusunda kararını niye vermiyor? 02.03.2015 - Eurekaaa!! Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 23.02.2015 - İdeal Başkanlık Sistemi 16.02.2015 - Neden Başkanlık Sistemi ? 02.02.2015 - SYRİZA Dünya Sol’u İçin Umut Olabilir mi? 22.01.2015 - Tebrikler ve Teşekkürler Murat Baybatur 20.01.2015 - 16 DEVLET 19.01.2015 - 16 DEVLET 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 11.01.2015 - TANZİMAT DÖNEMİNİ ANLAMAK 04.01.2015 - TÜRKİYE’DE TARİH EĞİTİMİNE DAİR ÖNERİLER 18.12.2014 - Eğitim Şurasının Ardından 28.10.2014 - CUMHURİYET 15.10.2014 - TÜRKİYE’NİN MİLLİYETÇİLİK SORUNSALI 21.09.2014 - HAYALİMDEKİ OKUL 05.09.2014 - “YENİ” Türkiye’den Beklentilerimiz 01.09.2014 - 30 AĞUSTOS HAKKINDA 19.08.2014 - SEÇİM SONRASI 19.06.2014 - ÇATI ADAY 01.05.2014 - AYM SON KALE DEĞİL,MİLLETİN VİCDANININ SESİDİR 04.04.2014 - SEÇİM ANALİZİ 04.03.2014 - MUHTEŞEM SÜLEYMAN GERÇEKLERİ 01.03.2014 - EĞİTİM VE İNTERNETE HÜKÜMET AMBARGOSU 11.02.2014 - YAKAR TOP STRATEJİSİ 02.01.2014 - YEDİRTMEYİZ DEMOKRASİSİ 05.12.2013 - TÜRKİYE ASIL ŞİMDİ NORMALLEŞİYOR 25.11.2013 - DERSHANELER NASIL KAPANIR 14.11.2013 - HEM MUHAFAZAKAR HEM DEMOKRAT ? 29.10.2013 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 02.10.2013 - PAKETTEKİ DEMOKRASİ 29.09.2013 - BARIŞ İÇİN TARİH YENİDEN YAZILMALI 19.09.2013 - İSLAM RÖNESANSINDAN DERS ALMALIYIZ 30.08.2013 - YANDAŞLARIN SURİYE PARANOYASI 16.08.2013 - EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ 28.07.2013 - NEDEN DEMOKRATİK BİR ANAYASAMIZ OLMAYACAK 24.07.2013 - TEK ADAMLARI KUTSALLAŞTIRMAK 18.07.2013 - SİYASETTE YENİ İTTİFAKLAR DOĞMALI MI? 10.07.2013 - SİYASAL İSLAMİ HAREKETİN DEMOKRASİ İLE İMTİHANI 23.06.2013 - 90 KUŞAĞI İÇİN “ORANTISIZ” KÖŞE YAZISI

21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim