Misafir
6,3726
5,6823
260,49
ÜYE GİRİŞİ

Eğitim raporunda durum vahim!

Eğitim-Sen Manisa Şubesi’nin hazırladığı Manisa’nın 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Yıl Sonu Eğitim Raporu’nda, eğitimdeki başarısızlıktan okulların fiziki yetersizliğine, eğitimdeki şiddetten, ihtiyaçlara kadar yer verildi. Raporda ayrıca, başarısızlığın en büyük nedeninin okullardaki liyakatsiz yöneticiler olduğuna vurgu yapıldı.

Hülya Kılınç

Eğitim-Sen Manisa Şubesi, hazırladığı Manisa’nın 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Yıl Sonu Eğitim Raporu’nu kamuoyu ile paylaştı. Eğitim-Sen Manisa Şube Başkanı Metin Demirel, raporla ilgili yaptığı açıklamada, geçtiğimiz Cuma günü  tamamlanan 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı’nda ulaşabildikleri verileri rapor haline getirdikleri ve tespit ettikleri sorunların çözüme ulaşması için kamuoyu ile paylaştıklarını ifade etti. Demirel, raporda; fiziki mekan sorunları,  ücretli öğretmen görevlendirmeleri, eğitim yöneticilerinin görevlendirmeleri, laik bilimsel eğitim karşıtı uygulamalar, ikili eğitimin hala var olması, suçlu olmayan sendika üyelerine zorlama soruşturmalar açılması, suçu olan yandaş sendika üyelerinin de suçsuz gösterilme ve aklama çabaları gibi eğitimde başlıca sorunları tespit ettiklerini kaydetti.

Demirel raporla ilgili yaptığı açıklamada tespit ettikleri sorunları şöyle sıraladıManisa Yunusemre Sosyal Bilimler Lisesi yıllardır planda olmasına rağmen bir başka okulda (Bülent Koşmaz Fen Lisesi) eğitime devam etmektedir. Sosyal Bilimler Lisesi yapımı adına planlanan arsa üzerine bina yapılmamış olması sorun olma özelliğinin sürmesine nedendir.

“TİCARET LİSESİ FİİLEN KAPANMIŞ OLACAK”

-Manisa Ticaret Meslek Lisesi olarak bilinen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi binası önce 6 sınıfının Atatürk Ortaokuluna tahsis edilmesi uygulamasına gidilmiştir. Bu uygulama ile ortaokul- Lise öğrencilerinin aynı binada eğitim alması sonucunu doğurmuş bu da farklı sorunlar oluşturunca okulun bölünmesi, araya kapıların kapatılması yoluna gidilmiştir. Bu görüntü ise adeta cezaevi görüntüsü ortaya çıkarmıştır. Atatürk Ortaokuluna yeterli sınıfı olan bir derslik sayılı bina yapımı dışında bir çözüm yoktur. Ya da Atatürk Ortaokulu öğrencilerinin adrese dayalı kayıt alanı daraltılmalıdır.

Yine Ticaret Lisesi Binasının bir kısmının Anadolu Lisesi haline dönüştürülmesi planlanmış, il Milli Eğitim Müdürlüğünce Bakanlığa öneri olarak sunulmuştur. Bu yeni duruma öğrenci velilerinden ve okul öğretmenlerinden tepki gelmiştir. Bu öneri Ticaret Meslek Lisesinin kapatılması anlamına gelir diyerek bir takım eylem, etkinlik ve basın açıklamaları yapılmıştır. Eğitim Sendika Yöneticileri olarak hem okula giderek öğretmenlerden bilgi alınmıştır. Akabinde İl Milli Eğitim Müdürü ziyaret edilerek sorun kendisine iletilmiş, fikri sorulmuştur. İl Milli Eğitim Müdürü de 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılında eğitime başlaması planlanan Anadolu Lisesine 5 sınıf alınacağı için Ticaret Meslek Lisesi Kapanma durumuna gelmeyecek demiştir. Bu yıl kapanmayacaktır bu doğrudur. Ancak 5 yılın sonunda yeni açılmak istenen okula ait 20 sınıf bu binada eğitim görüyor olacaktır. Doğal olarak Ticaret Meslek Lisesi resmen olmasa bile fiilen kapanmış olacaktır. Dolayısı ile Mesleki ve Teknik eğitim yerine Anadolu Lisesi sayısı öğrenci sayısı artmış olacaktır. Akademik eğitim ile Mesleki ve Teknik Eğitim arasında tercih yapmak zorunda İl Milli Eğitim olmamalıdır. Ülkenin Mesleki Teknik eğitime de ihtiyacı vardır. Ticaret Meslek Lisesi Tabelasını kaldırarak Anadolu Lisesi Tabelası asmak Manisa eğitimi için ve ülke eğitimi için çözüm değildir. Çözüm Fiziki Mekan sayısını artırmaktadır.

“YENİ OKUL BİNASI YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ”

-Muradiye Cumhuriyet Ortaokulu binası yıkılmış ama yerine halen bir bina yapılmamıştır. Muradiye Atatürk Ortaokulu binası fiziken yetersiz olduğu halde Cumhuriyet Ortaokuluna ev sahipliği yapmaktadır. Hem Cumhuriyet Ortaokulu hem Atatürk Ortaokulunun aynı binada eğitim yapması eğitimin artık yapılamaz hale gelmesine neden olmuştur. Cumhuriyet Ortaokulu binasının bir an önce yapılıp binasına taşınması gerçekleşmelidir. Yılan hikayesi gibi uzayan bir uygulama olmaktan çıkmalıdır.

“YER YOK DİYEN BÜROKRATLAR BUNU BİLMİYOR MU?”

Manisa Yunusemre Kuşlubahçe'de hayırsever  Mehmet Suphi Egemen tarafından eğitim de bina yapılması için tahsis edilen 15 dönümlük alan mevcuttur. Bu alan kullanılarak Yunusemre ilçesinde fiziki mekan ihtiyacı karşılanır. Bunu herkes bildiği halde yeni okul yapılacak yer yok diyen bürokratlar bunu bilmiyorlar mı? Okulların önündeki tabela değiştirilerek eğitim sorunu çözülemez. Yeni bina yapılmak sureti ile çözülür. Vakıfbank Türkbirliği İlk Okulu ve Ortaokulu aynı bahçe içerisindedir. Hatta üç binanın ortadaki Ortaokul, sağ ve solundaki binalar ilkokula aittir. İlkokuldaki öğrenci sayısı bu yıl 600'ü bulmuştur. Önümüzdeki yıl 700 ü geçeceği görülmektedir. Horozköy’ün yapı durumu, yeni ve büyük konutlar yapılıp nüfus ve dolayısı ile öğrenci sayısının aşırı artışı hesaplanarak okul bina sorununa çözüm üretilmelidir. Barbaros Ortaokulu Binasında Kemal Pınar İlkokulu da öğlenci olarak eğitim yapmaktadır. Aynı mahalledeki Kemal Pınar İlkokulu binası yıkılmıştır. Ama neredeyse 4 yıldır bitmemektedir. Ve hala Barbaros Ortaokulu sabahçı, Kemal Pınar İlkokulu Öğlenci şeklinde aynı bina içinde eğitim yapılmaktadır. TOKİ AKGEDİK Konutları yapılmıştır. Aileler de taşınmıştır. Ancak AKGEDİK TOKİ Konutlarına hitap edecek okul inşa edilmemiştir, hala bitirilmemiştir. Burada okul yaşındaki çocuklar ya Yağcılar Köyü İlk Ve Ortaokulu'nda ya da il merkezindeki okullarda eğitim görmektedir. TOKİ Konutları inşa edildiğinde halk taşınmadan okul, yol, sağlık ocağı yapılmalıdır. Bir yıldır okul hala yapılıp hizmete sokulamamış ise bu durum sorgulanmalıdır.

“MÜDÜR ŞİDDETTEN YARGILANMAKTA!”

Osmancalı ÇPL okul Müdürü olarak görev yapan kişi  Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesinde müdürlük yapar iken defalarca soruşturma geçirmiş, mobing yaptığı ve personeline tedirginlik yarattığı gerekçesi ile suçlanmıştır. Soruşturma sonucunda idarecilik görevi bıraktırılması gerekir iken akabinde gittiği Osmancalı ÇPL Müdürlüğü görevinde öğrencinin birine mobing yaptığı ve şiddet uyguladığı gerekçesi ile yargılanmaktadır. Yine aynı okulun Müdür yardımcısı ile, aynı okulun Din Kültürü Öğretmeni ile sorun ve polemik yaşamıştır. Bu konularda da soruşturma geçirdiği duyumları vardır. Görev yaptığı kurumlarda huzursuzluk ortamını yaratan ya da huzur ortamını sağlayamayan idareci kişi için halen idareci olarak görev yapması, eğitim için ciddi bir sorundur. Okuldaki öğrenci, öğretmen ve velilerde eğitimcilere ve eğitim yöneticilerine güvenin azalmasına neden olan eğitim yöneticilerinin yöneticilik görevine son verilmesi eğitim için uygun olacaktır. Ancak aldığımız son duyumlara göre de Saruhanlı ÇPL ye tekrar müdür olarak atanmıştır.

“İMKB MÜDÜRÜ SUÇLU İSE GEREĞİ YAPILMALIDIR!”

İMKB Lisesi müdürü uzun bir süreçtir okulda yaşanan sorunlardan kaynaklı soruşturma geçirmiştir. Soruşturma sonucunda görev yeri değişikliği cezası verilerek ataması yapılmıştır. Ancak bir süre sonra ataması iptal edilerek görev yerine tekrar ataması yapılmıştır. Ve sosyal Medya hesabından okulunda görev yapan hizmetli, güvelik görevlisi vb personel ile yan yana, okulunda ve okul girişinde fotoğraflar çektirerek fotoların altına da herkesi haddini bilmeye davet etmesi bir eğitimci dili değildir. Tehditkar bir tavırdır. Adı geçen okul müdürü suçsuz ise neden ataması başka okula yapılmıştır. Ataması yapılan bir eğitim yöneticisi neden tekrar eski görev yerine atanmıştır. Suçlu ise gereği yapılmalıdır. Suçsuz ise neden görev yeri değiştirilmiştir. Milli Eğitim İl ve İlçe Müdürlüğü bu duruma bir açıklık getirmelidir. Görev yaptığı okulda bu kadar sorun yaşayan ve çözüm yerine sosyal medya aracılığı ile değişik fotoğraflar çektirerek herkes haddini bilecek diyerek okulundaki öğretmenlere tehdit sayılacak davranışlar göstermiştir. Son olarak bu Eğitim Yöneticisinin de Osmancalı ÇPL'ye müdür olarak görevlendirildiği duyumunu almış durumdayız. Bu yaşananlar eğitim için iyi örnekler değildir.

“ÖĞRETMENLER ÜZERİNDE PSİKOLOJİK BASKI”

POLİNAS Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, İl Milli Eğitimin ve Bakanlığın onayı çerçevesinde TOBB ile protokol imza edilmiştir. Bu protokol okulda görev yapan öğretmenler üzerinde bir psikolojik baskı yaratmıştır. Nedeni ise 2022 yılından itibaren okulda görev yapanların norm dışına çıkma durumudur. Bu okulda görev yapacak olan öğretmen seçiminde sendikal-siyasal ayrıma uğrama ve norm dışı kalma endişesidir. Ayrıca nitelikli, kamusal eğitimin tasfiyesi amacının görülmesidir. Bu protokol var iken öğretmenlerin tedirginlik duyduğu konuların açıklanması, gündeme getirilmesi ve çözüm üretilmesi gerekmektedir. Ahmetli İlçesi Şehit Hakkı Erdoğan ÇPL inşaatı devam ettiği için üç ayrı binada eğitim faaliyetini sürdürmüştür. Elektrik atölyesi bile derslik olarak kullanılmıştır. Bilişim sınıfı oluşturmak için Ahmetli Halk Eğitim Merkezinde paravanlar kullanılarak sınıf oluşturulup ders yapılmıştır. Yeni bina yapımında ise merkezi ısıtma ve soğutma sistemleri kurulabilecek kampüs modeli yerine birbirinden uzak okullar inşa edilerek israfa neden olunmaktadır. Yine Ahmetli ve birçok ilçede hatta merkezde bile ücretli öğretmen istihdam edilmektedir.

“BAŞARISIZLIĞIN NEDENİ LİYAKATSİZ YÖNETİCİLERDİR”

-Liyakatsiz idareciler eğitim kurumlarında yaşanan sorunların en önemli etkenidir. Bütün ilçelerde kurum yetkilileri (Müdürler) mülakat yöntemi ile ve Malum sendika üyesi oldukları için idareci olmuşlardır. İdarecilik görevinde bu kişilerden başarılı olanlar az da olsa vardır ancak eğitimde en önemli sorun yaşayan kurumlarda bu liyakatsiz yöneticilerin olması başarısızlığın nedenidir. Normların oluşturulmasında bile öğretmene mobing uygulama örnekleri görmekteyiz. Özel eğitim kurumlarında Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi gibi derslerin kaldırılması sorundur. Mağduriyet yaratmaktadır. Özel Eğitim Kademesinde beslenme saatinin kaldırılarak öğlen arasına konulması günlük ders saatinin 6 yerine 7 saate çıkmasına neden olmuştur. Ancak öğretmenler bu ders artışından ücret alamamaktadır. Ayrıca Salihli İlçemiz Özel Eğitim Okulunda tüm kademeler aynı binada ders yapmaktadır. Hem Manisa Merkezde, hem de ilçelerde ikili eğitim uygulaması yapılmaktadır. İkili Eğitimde öğrenci ve öğretmenler teneffüslerin kısalığı, okula sabahçıların erken gelme ve öğlencilerin geç çıkması zorunluluğu ciddi sorundur.  Alaşehir başta olmak üzere birçok okulda sınıflar çok kalabalıktır. Manisa'da bulunan okulların çok azında sosyal, kültürel ve sportif çalışmaların yapılabileceği salon, alan veya tesis vardır. Yüzde 90 oranında okullarda bu olanak yoktur.

“BAĞIŞ TOPLAMA HALA DEVAM EDİYOR!”

Öğrencilerden bağış ve değişik isimlerle para toplanması uygulaması birçok okulda devam etmektedir. Devlet okulunda parasız eğitim yapılması ilkesi çiğnenmektedir. Eğitime yeterli ödenek devlet tarafından ayrılmalıdır. Özel okullara devlet desteği kaldırılmalıdır.-Öğretmenlerin ödül ve cezalandırılmasında sendikal tercihlerin etken olduğu örnekleri öğretmenlerde değişik duygu travmalarına neden olmaktadır. PDR öğretmenlerine verilen normlar evrensel standartların çok üzerindedir. Liselerde 500 öğrenciye 1 norm çok abartıdır. PDR öğretmenlerinin istekleri dışında farklı kurumlarda çalışmaya zorlanması doğru değildir. Görevlendirilenlerin ise aldığı ücret çok azdır. Seçmeli derslerin belirlenmesinde okul yönetimlerinin yönlendirme yaptığı çok sayıda eğitim kurumu vardır. Öğrencilere ders seçiminde söz hakkı veriliyormuş gibi gösterilerek siyaseten ve sendikal tercihine göre seçilmiş idareciler tarafında üstü örtülü dini dersi seçme dayatması yapılmaktadır.

Okul yıkım ve yapımlarının 5 yıla yaklaşan sürelerde olması eğitimi tamamen yok hale getirmektedir. -PDR öğretmenlerinin Zorunlu Tercih Danışmanlığı adı altında yaz aylarında eğitim olmayan tatil zamanında 8 saat çalıştırılarak günde 3 saat ders ücreti ödenmesi bir sorundur. -Taşımalı öğrencilerin beslenmeleri sağlıklı ve 'yeterli' olmalıdır. Gıda ve besin ihtiyacını okulunda gereğinden az alan öğrenci okul kantinlerinde para vererek yiyecek yemek zorunda kalmaktadır. Taşımalı öğrencilere sabah kahvaltısı da verilmelidir.-Kantinlerde sağlıklı olmayan yiyecekler de satılabilmekte, öğrencilerin sağlığını tehdit edebilmektedir. Denetimler daha sağlıklı yapılmalıdır.

OKULLARDA CEMAAT VAKIF VURGUSU

Yaz aylarında, hatta okulların açık olduğu zamanlarda değişik tarikatların, vakıf ve cemaatlerin eğitimde önemli ölçüde söz sahibi hale gelmişlerdir. Bu yapıların eğitim işini Milli Eğitim Personelinden daha iyi yapacakmış gibi  aktif rol almaları önlenmelidir. Tespit edilen bu uygulamalar eğitimde hedeflere ulaşamamadaki nedenlerdir. Hatta hedef bir ülkede yaşayan insanların refahını, görgüsünü, bilgisini, yeteneğini, üretimini üst seviyelere çıkarma olmalıdır. Eğitimde tüm hedefler yok sayılarak sadece dini eğitim tek amaç haline getirilirse dünyadaki gelişmeler takip bile edilemez.”

“RAPOR YOL HARİTASI OLMALI”

Raporda yer alan tüm bilgilerin gerçek olduğunun altını çizen Demirel, hepsinin örneklerinin de bulunduğuna dikkat çekerek “Sorgulamayan, düşünmeyen birey yetiştirmek,  sadece sınavlara endeksli bir eğitim anlayışının karşısındayız. MEB bürokratı bir kişinin 'öğretmenler için patinaj yapan araçlar' söylemi ise tüm öğretmenlere hakarettir. Derhal görevden alınmalıdır. Üretime dayalı eğitimi hedef alan, nitelikli, parasız, bilimsel eğitim mücadelemiz sürecektir. Bu raporun dikkate alınarak eğitimde Manisa'da yaşanan sorunları gidermede ve hedeflere ulaşmada yol haritası olacağını umut ediyoruz. Bu duygu ve düşüncelerimiz ile tüm öğrencilerimize iyi tatiller, tüm eğitim emekçilerine hem görevlerinde, hem laik bilimsel parasız eğitim mücadelesinde  başarılar diliyoruz.”diye konuştu.

 

    Yorum Yazın :Misafir

    Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

    Son dönemde yaşananların adı konulmamış bir dünya savaşına işaret ettiğini belirten Siyasal İletişim Uzmanı ve Siyaset Bilimci Ozan Erdem, bu süreçte en merkezi ülkenin Türkiye olduğunu ve kurulan yeni dünya düzeninin belirleyicisi olduğunu söyledi. Siyaset Bilimci- Eğitimci- Yazar Ozan Erdem ile 23 maddeden oluşan, liderlik özellikleri ile donanmış şahsiyetlerin yetişmesine katkıda bulunmak amacıyla hazırladığı; “Lider Bir Şahsiyetin İnşâsı” adlı, keyifle okuyabileceğiniz son kitabı hakkında röportaj gerçekleştirdik. “Biz, "Rant-yolsuzluk-sömürü” çarkını "ticaret-tarikat-siyaset” sosuna bulandırıp bize yutturmaya çalışanlardan medet ummayız”diyen TKP’nin Manisa Büyükşehir Adayı Çınar, bu ablukayı dağıtacak bir iradeye ihtiyaç duyulduğunu belirterek, 31 Mart akşamından ve 1 Nisan sabahından itibaren de yine alanlarda, meydanlarda, fabrikalarda, okullarda örgütlenmeye, güçlenmeye devam edeceklerini söyledi. Menekşe Restaurant’ın Yeni Mahalle’de bulunan şubesini işleten Hüseyin Yıldırım ve ortağı Ömer Bediroğlu, et kebap ürünlerinin yanı sıra farklı olarak verdikleri lahmacun hizmetiyle kısa sürede tercih edilir oldular. ​​​​​​​Türkiye’nin önde gelen siyaset bilimcilerinden Murat Bahadır Akkoyunlu, Türkiye’nin dünyada küresel çeteler karşı verilen mücadelede başı çektiğini ve 2500 yıllık devlet aklıyla hareket ettiğini söyledi.   Bütün bu varsayımlar altında, toplam sanayide istihdam edilecek nitelikli iş gücü ihtiyacının artacağı, eğitim ve gelir düzeyi yüksek bir iş gücü yapısının oluşacağı öngörülmektedir. “Bu arka bahçe diye nitelendirdiğimiz federasyon siyaset üretecek, yeni siyasetçiler yetiştirecek-geliştirecek. Yetiştirdiği genç kardeşlerimizi topluma arz ederek siyasi kadrolarda ve bürokrasilerde yer almalarını sağlamak.
    1 2 3 4 5 6 7 8
    21°
    Yarın:22°
    Açık
    Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
    Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
    Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
    Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim