Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

‘En önemli ve öncelikli sorun eğitimdir’

Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı değerlendirmesinde, eğitimde yaşanan sorunlara dikkat çekerek “Ülkemizin en önemli ve en öncelikli sorunu eğitimdir”dedi.

‘En önemli ve öncelikli sorun eğitimdir’

Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı değerlendirmesinde, eğitimde yaşanan sorunlara dikkat çekerek “Ülkemizin en önemli ve en öncelikli sorunu eğitimdir”dedi.

 

2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla açıklamalarda bulunan Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner,” Türkiye’nin en stratejik, en hassas ve en önemli meselesinin eğitim olduğuna inanıyoruz. Demokratikleşme yolunda kararlı adımlarla ilerleyen, hem ekonomik hem de siyasal alanda küresel bir aktör olma hedefiyle hareket eden Türkiye’nin eğitime daha fazla önem vermesi gerektiğini düşünüyoruz”dedi.

USTA DOKUNUŞLARA İHTİYAÇ VAR

Eğitim-öğretim yılının, öğrencilerin emeklerinin karşılığını görecekleri karne heyecanıyla sona ereceğini vurgulayan Öner,” Öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin kendilerini yenileyerek başlayacakları yeni dönemden önce yetkililerin ve yöneticilerin çözmesi gereken birçok sorun, iyi bir gelecek için ortadan kaldırması gereken pek çok engel bulunmaktadır. Aslında son yıllarda, okullaşma oranlarının artması, okulların fizikî ve teknolojik kapasitesinin gelişmesi, öğretmen açığının her geçen yıl azalması ve GSYH’den eğitime ayrılan kaynağın artırılması gibi fiziki ve eğitimin dış etmenlerindeki iyileşmeler eğitimin nitelik problemini çözmemekte; eğitim, pedagojik boyutuyla da usta dokunuşlara ihtiyaç duymaktadır.

Bütçeden en çok pay ayrılmasına rağmen,  yapılan birçok yanlışlık, akamete uğrayan uygulamalar, ders kitaplarındaki hatalar, değişen sınav sistemlerindeki belirsizlikler, öğretmene uygulanmak istenen performans garabeti, şiddetin aramızdan ayırdığı öğretmenlerimiz, şiddet mağduru birçok eğitimcimiz, eğitimin düzeleceğine dair azalan umutlar ve her geçen gün büyüyerek devam eden sorunlar, ‘ülkenin en önemli ve öncelikli sorunu eğitimdir’  dedirtmektedir.”değerlendirmesinde bulundu.

‘‘BEN YAPTIM OLDU’ ANLAYIŞINDAN VAZGEÇİLMELİ’

Öner, eğitim politikalarının gereksinimlerle, gerçeklerin örtüşmesini sağlayacak kararların alınmasıyla  kalıcı çözümlere ulaşılacağına vurgu yaparak “Mevcut eğitim sisteminin kimseyi memnun etmediği, halk tarafından eleştirildiği, eğitimin paydaşları tarafından sürekli tartışıldığı, eğitimcilerin giderek artan sorunlardan şikâyetçi olduğu, en sonunda eğitimin aktörü öğretmenin bile mesleki iştiyakını kaybederek tavan ile taban arasındaki duygusal bağın koptuğu bir anaforun içindeyiz. Bundan sonraki süreçte, bu cendereden çıkabilmek için ‘ben yaptım oldu’ anlayışından vazgeçmek, milletimizin eğitimden beklentilerini öncelemek, paydaşların eleştiri ve önerilerini dikkate almak, istişareyle belirlenmiş sağlam politikalara yaslanmak, eğitimcileri huzursuz eden uygulamalara son vermek, öğretmene itibar etmek ve edilmesini sağlamak gerekmektedir.

Milletimizin geleceğe güvenle bakabileceği, ülkemizin verimli bir eğitim sistemine kavuşabileceği, eğitimin niteliğinin artacağı, eğitimin sorunlarının çözüleceği, eğitimcilerin daha fazla itibar göreceği ve kalıcı politikaların izleneceği yeni bir dönem istiyoruz. ”dedi.

ÇÖZÜM BEKLEYEN SORUNLAR

Öner tespit ettikleri sorunları şöyle sıraladı “ Performans konusu eğitimcilerin gündeminden temelli çıkarılmalıdır. Eğitimcilere yönelik şiddeti cezalandıracak, eğitimciye güven verecek yasal bir düzenleme yapılmalıdır. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmeli, sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmelidir. Kamu vicdanını yaralayan mülakatla öğretmen istihdamından vazgeçilmelidir. Ortaöğretime geçiş sürecinde doğabilecek problemlere yönelik çözümler şimdiden bulunmalıdır. Öğretmenleri motive edici bir kariyer sistemi geliştirilmelidir. Alan değişikliği öğretmenlerin hakkı olarak görülmelidir. Okulların fiziki altyapısı geliştirilmeli ve okullara doğrudan ödenek tahsis edilmelidir. Yardımcı hizmet sınıfı çalışanlarının görev tanımları yapılmalıdır. Hizmetli ve memurların fazla çalışma sorunu çözülmelidir. Eğitim kurumlarının hizmetli ve memur ihtiyacı karşılanmalıdır. Hizmet içi eğitim çalışmaları mesleki gelişime dayalı olarak yeniden planlanmalıdır. Eğitim kurumu yöneticileri işveren muamelesi görmemelidir. Öğretim yılına hazırlık ödeneği tüm eğitim çalışanlarına ödenmelidir.” HABER MERKEZİ

Yorum Yazın :Misafir

Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim