Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

Bahar yorgunluğunun çaresi meyvelerde!

Diyetisyen Sevgi Gökçen Erkün Eryılmaz, bahar aylarında birçok insanın yorgunluk şikayetinde bulunduğunu belirterek, bahar yorgunluğunun çeşitli renkli meyvelerle giderilebileceğini söyledi.

Bahar yorgunluğunun çaresi meyvelerde!

Diyetisyen Sevgi Gökçen Erkün Eryılmaz, bahar aylarında birçok insanın yorgunluk şikayetinde bulunduğunu belirterek, bahar yorgunluğunun çeşitli renkli meyvelerle giderilebileceğini söyledi.

RABİA TEKER

Diyetisyen Sevgi Gökçen Erkün Eryılmaz, bahar aylarının gelmesiyle birlikte meyvelerin şekillenip renklenmeye başladığını kaydetti. Eryılmaz, çilek, çağla ve eriğini faydalarından bahsetti. Tatlı ataklarını gidermek için hazırladığı sağlıklı waffle tarifini anlattı.  

Yaz aylarına girilmek üzere olduğunu dile getiren Eryılmaz, “Bahar aylarında özellikle meyvelerimiz daha da şekillenip renklenmeye başlıyor. Mevsim meyvelerinde şuanda çağla var. Önümüzdeki Mayıs ayında da çilekle erik gelmeye başlayacak bizim mevsim meyvelerinin içine. Çağla, kayısı ve kayısı çekirdeklerinin olgunlaşmamış hali aslında. B,C, K vitaminleri ve fosfor bakımından zengin bir meyve. Kötü kolesterolü düşürüyor, dengeliyor. Tansiyonu dengeliyor. Özellikle kolesterol ve tansiyon hastalarına özellikle öneriyoruz bu meyveleri. Kalorisi düşük biraz daha sulu bir meyve. Gün içerisinde biraz atıştırmalıklarımızın içerisinde yer almalı. Tokluğumuzu artıracak bir meyvedir çağla. Ama fosfordan ve potasyumdan zengin olduğu için böbrek hastalıklarında çok önermiyoruz. Böbrek hastalıklarında kullanım miktarının azaltılmasını istiyoruz. Bu hazırladığımız porsiyon 1 meyve porsiyonuna denk geliyor” dedi.

ÇİLEK SİNİR SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRİYOR

Çileğin A,B,C, K vitaminleri ve fosfor açısından zengin bir meyve olduğunu vurgulayan Diyetisyen Sevgi Gökçen Erkün Eryılmaz, “Sinir sistemimizi kuvvetlendiriyor. Sizi sakinleştiriyor. Diş etlerinizi güçlendiriyor. Ağız kokusunu gideriyor. Özellikle diş eti problemi yaşayan insanlara öneriyoruz. Kansere karşı koruyucu bir meyvedir. Kolesterolü ve tansiyonu dengeliyor. Kalp damar rahatsızlıkları olan bireylere özellikle çileği öneriyoruz” diye konuştu.

ERİK DEMİR EKSİKLİĞİNİ ÖNLÜYOR

Erikte ise C vitamini bakımından zengin olduğunu, tansiyonu ve kolesterolü dengelediğini belirten Eryılmaz, “Erikte şöyle ilgi çekici bir özelliği var. Erik vücuda alınan demiri koruyor. Bizim ülkemizde birçok insanda demir eksikliği var. Bu demir eksikliğinin önüne geçmek için erik tüketimine gün içerisinde mutlaka yer vermemiz gerekiyor. Aynı zamanda östrojen dengeleyeceği özelliği olduğu için de menopoz döneminde sıkıntı yaşayan bayanlara özellikle eriği öneriyoruz. Bu dönemlerdeki ataş basması, stres, sıkıntı onları biraz daha minimize ediyor. Yine erik de kalp damar sağlığına iyi geldiği için de gün içerisinde muhakkak bir porsiyon ölçülerde tüketmemiz gerekiyor” diye konuştu.

BAHAR YORGUNLUĞUNA MEYVE ÖNERİSİ

Yaz aylarında, bahar aylarında sıklıkla yaşanan problemlerden bahseden Eryılmaz, “Kişiler bize bu şekilde geliyor. Bahar yorgunluğum var. Bu yorgunluğu gidermem gerekiyor. Bu yorgunluğu çeşitli renkli meyvelerle giderebilirsiniz. Günlük 30 dakikalık yürüyüşlerini mutlaka yapmanız gerekiyor. D vitamini günlük 15 dakika almanız yani güneş ışınlarını 15 dakika görmeniz gerekiyor. Muhakkak düzenli beslenmeyi hayatımıza almamız gerekiyor. Bu süreçte bir de 1 litrelik suyunuzun içine karanfil, nane yaprakları, limon dilimleri, elma kabukları ekleyerek sizin gün içinde biraz daha direnç sağlamanıza yardımcı olabiliyor. Tabi bunlar işin beslenme kısımları. Birde abur cubur kısımlar var. Danışmanlarımızla en çok problem yaşadığımız sorunlardan biri tatlı atakları”dedi.

BİR DE TATLI TARİFİ

Eryılmaz, anlatılan ara öğünleri harmanlayarak sağlıklı bir tatlı oluşturduklarını belirterek, buna da sağlıklı waffle ismini verdiklerini kaydetti. Hazırlanan tatlının tarifinden bahseden Eryılmaz, “1 su bardağı bademi, 2 yemek kaşığı keçiboynuzu unu, 2 yemek kaşığı kuru üzümü blendırdan geçiriyoruz yağlı kağıda yayarak fırında 5-10 dakika pişiyoruz. Piştikten sonra 2 yemek kaşığı labne ile 2 yemek kaşığı elma suyunu (elmanın püresini sıkarak elde ediyoruz) malzemenin üstüne yayıyoruz. Üzerini yarım muz ve 4 adet çilekle süslüyoruz. Bu şekilde süsledikten sonra 8’e bölebiliriz. Her gün bir parçasını yiyebiliriz. Sütlü veya kahveyle birlikte harika bir atıştırmalık olur. Çok güzel tok tutuyor. Özellikle çocuklarımıza böyle atıştırmalıklar hazırlamalıyız”diye konuştu.

Yorum Yazın :Misafir

Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim