Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

Eğitim-Sen: Performans değerlendirmeye hayır!

​​​​​​​Eğitim Sen Manisa Şube Başkanı Metin Demirel, eğitimde performans sistemine karşı oldukları açıklamasında bulunarak, sistemin okullarda öğretmenleri birbirine rakip haline getireceğinin altını çizdi.

Eğitim Sen Manisa Şube Başkanı Metin Demirel, eğitimde performans sistemine karşı oldukları açıklamasında bulunarak, sistemin okullarda öğretmenleri birbirine rakip haline getireceğinin altını çizdi.

HÜLYA KILINÇ

Eğitim-Sen Manisa Şube Başkanı Metin Demirel, yaptığı basın açıklaması ile  “Eğitimde Performans Değerlendirme ve Sınav Sistemi”nin yanlışlıklarına dikkat çekti. Demirel, iktidarın gündeminde uzun süredir kamuda performans değerlendirmesine dayalı, esnek ve güvencesiz bir istihdam sistemi oluşturmak olduğu söyledi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitimde performans sisteminde öğretmenlerin, her yıl öğrenci, veli ve yöneticilere sorulacak değerlendirme ile karşı karşıya kalacağını ve bakanlığın 4 yılda bir düzenleyeceği sınavla öğretmenlerin milli ve manevi değerlerini ölçeceğine dikkat çeken Demirel,  bu sistemin öğretmenleri birbirine rakip haline getireceğini söyledi.

Eğitim-sen Genel Merkezinin hazırladığı, 10 soruda Eğitimde Performans değerlendirme sistemine neden karşıyız? metnini paylaşan Demirel “Okullarda herkesin birbirinin rakibi olduğu düşüncesine ve iş barışının bozulmasına neden olacak. Bu uygulamanın okullarda görev yapan eğitim emekçileri ile diğer öğretmenler, okul yöneticileri, ilçe milli eğitim müdürlüğü, il milli eğitim müdürlüğü vb. arasında yaranma, tabi olma, hoş görünme gibi bağımlılık ilişkilerini daha da geliştirmesi kaçınılmazdır.”dedi.

 

‘BU ISRAR ASIL AMACI GÖSTERİYOR!’

Performans değerlendirme uygulamasının Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bütün öğretmenlere yönelik olarak uygulanması için hazırlıkların büyük ölçüde tamamlandığı  ve MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ‘Öğretmen Performans Değerlendirme ve Aday Öğretmenlik İş ve İşlemleri Yönetmeliği’ taslağının  hazırlandığına işaret eden Demirel şunları söyledi “Bu eylem planları: Öğretmen yeterliliklerinin ihtiyaçlar doğrultusunda güncellenmesi. Bütün öğretmenler için zorunlu bir performans sisteminin geliştirilmesi. Bütün öğretmenlerin her dört yılda bir öğretmen yeterlilikleri çerçevesinde yapılacak olan bir sınava tabi tutulması. Öğretmenlerin mesleki gelişimini izleme ve destekleme faaliyetlerinde görev alacak kişilere gerekli eğitimlerin verilmesi. Okul Temelli Mesleki Gelişim Modelinin (OTMG) güncellenerek uygulamaya geçirilmesi. Öğretmen yeterliliklerinde bilimsel, objektif ve evrensel standartlar yerine, öğretmenleri her açıdan baskı altına alacak olan ‘Performans değerlendirme’ uygulamalarının benimsenmesindeki ısrar, MEB’in asıl amacının ne olduğunu açıkça göstermektedir. Öğretmenlerin mesleki yeterliliklerini arttırmak için piyasacı yöntemleri hayata geçirmek, onları objektifliği tartışılır sınavlar, değerlendirmeler ve testlere tabi tutmak, ağır performans baskısı altında angarya çalışmaya yönlendirmektir. MEB tarafından hayata geçirilmeye çalışılan performans değerlendirme sisteminin ve dört yılda bir yapılması planlanan sınavın dayandırıldığı herhangi bir yasal dayanak söz konusu değildir. Öne sürülen tek dayanak ‘Ulusal Öğretmen Strateji Belgesi’dir. Tüm öğretmenlerin yapılması planlanan merkezi sınava alınacak olmasının dolaysıyla ardında yatan asıl gerçeklik sınav ve buna bağlı olarak oluşacak performans notunun çeşitli alanlarda kullanılarak istenen rollere ve davranışlara sahip “öğretmenin” oluşturulması. MEB’in iddia ettiği gibi ‘öğretmenlerin niteliğini arttırmak’ ve ‘mesleki yeterliliklerini ölçmek’ hedefi ile bütün öğretmenlerin dört yılda bir merkezi sınava tabi tutulması uygulamasını bağdaştırmak mümkün değildir. Böylesi bir uygulama ile ne öğretmenlerin niteliğini arttırılması, ne de mesleki yeterliliklerin objektif olarak değerlendirilmesi söz konusudur. Böylesi bir uygulama öğretmenin iktidara, işverene olan bağımlılığını artıracak; iş güvencesinin sürekli tehdit altında olmasından dolayı da istenilen ve belirlenen rolleri oynamak zorunda bırakılacaktır.

ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ VELİ KARŞI KARŞIYA GETİRİLECEK

Eğitimde performans değerlendirme uygulamasının pek çok yönden öğretmenleri öğrenciler ve velilerle karşı karşıya getirmesi gündeme gelecektir. Öğrencileri ve velileri birer ‘müşteri’ olarak gören piyasacı mantığı eğitim sürecinin her aşamasında gündeme gelmesi, okullarda yaşanan kutuplaşma ve ayrışmaları daha da derinleştirecektir. Öğretmenlik mesleği eğitim süreçleri, atanma sorunları, çalışma koşulları, iş güvencesi açısından yaşanan kaygılar, yetersiz maaşlar nedeniyle giderek değersizleştirilmiştir. Öğretmenlik mesleğini daha da itibarsızlaştırması kaçınılmaz olan eğitimde performans değerlendirme uygulamasına karşı ayrım gözetmeksizin bütün eğitim emekçileri ve örgütlü oldukları sendikalar ortak mücadele etmelidir.”

 

 

 

 

    Yorum Yazın :Misafir

    Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

    1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
    21°
    Yarın:22°
    Açık
    Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
    Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
    Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
    Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim