Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI

OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI

\r\n\r\n

Osmanlıda tarih dersi eğitimi bilimsel anlamda Tanzimat Döneminde başlamıştır. Evveliyatında ta kuruluş döneminden itibaren İslam Tarihi eksenli,belgelere değil,hikayelere dayanan siyer,nebi tarzı bir ders verilirdi.İslam öncesi Türk tarihi,dünya ve Avrupa tarihi,eski çağlar tarihi gibi konular 1840’larda başlamıştır.Yani sizin anlayacağınız Osmanlıda Türk çocukları Türk’ün,Anadolu’nun ve dünyanın tarihini tam 500 yıl boyunca öğrenememişlerdir.Çünkü devletin Teokratik ve imparatorluk karakteri,bu tarz ulusal,milli anlayışlara şiddetle karşıdır.Osmanlı’nın reformist padişahı II.Mahmut’un çalışmaları sayesinde tarih dersleri hikayeci anlayışla yavaş yavaş eğitim sistemine girmiştir.

\r\n\r\n

Sultan Abdülmecit döneminde ise harbiye(Askeri akademi) olmak üzere mülkiye mekteplerinde (Siyasal bilgiler fakültesi) tarih dersleri zorunlu olmaya başladı. Zaten bu ülkede ki ilk Türk Milliyetçilerinin de bu okullardan çıkması tesadüf değildir.

\r\n\r\n

Gerçi Türkler sadece Osmanlı döneminde değil öncesinde de İslam’a geçişten sonra Arap ve Fars kültürlerinin de etkisiyle kendi öz tarihlerinden giderek uzaklaşmışlardır.

\r\n\r\n

Ümmetçi anlayış onların İslam öncesi dönemde ki Hun, Göktürk, Uygur gibi büyük devletlerini, Mo-Dun, Atilla, Bumin, Kültekin gibi büyük fatihlerini dimağlarından silip attı.

\r\n\r\n

Silkiniş,Avrupa tarzı eğitim veren modern okulların açılması ile 1840’larda başladı.

\r\n\r\n

Peki bu Mülkiye,Harbiye mekteplerinde doğan Türk milliyetçiliği ne işe yaradı diyecek olursanız; yıkılıp gitmiş,emperyalistler tarafından ana yurdu işgal edilmiş Osmanlı’nın enkazından; modern,tam bağımsız Türkiye Cumhuriyeti devletinin doğması sağlamıştır.

\r\n\r\n

Tüm ezilen uluslara örnek olan Türk Kurtuluş Savaşı,kesinlikle milliyetçi duygulardan beslenen bağımsızlık arzusunun bir zaferidir.İşin içinde tabi ki maneviyat vardır.Lakin bu maneviyat Osmanlı gibi şeriatla yönetilen bir imparatorluğu 1699’dan 1922’ye kadar yıkılmaktan kurtaramamıştır.Ama milliyetçi düşünce Türk milletini yıkılan bu enkazdan adeta küllerinden yeniden doğmak gibi yep yeni bir devlete dönüştürmüştür.

\r\n\r\n

Tevhid-i Tedrisat yasası ile Türk çocuklarına Türk kültür,tarih dersleri verilerek ecdatlarının tarihinin 1071’de değil milattan önceki dönemlere kadar gittiği,Türk milletinin kurduğu devletlerin Selçuklu ve Osmanlı’dan ibaret olmadığı öğretildi.

\r\n\r\n

Ta ki bugüne kadar! Maalesef eğitimden ve programlamalardan sorumlu kurumlarımızın, kendi web sayfasında halk görüşüne açtığı liseler için tarih dersi müfredatı,teklif edildiği biçimde uygulandığında,çocuklarımızın milli dimağını yok olmasına sebep olabilecek sonuçlar doğurabilir.

\r\n\r\n

Osmanlı sevgisi, aşkı ve hayranlığı yaratmak için, programda 2 yıl boyunca da (10. Ve 11.sınıflar) Osmanlı tarihi yüklemesi ve seçilen konular,sadece öğrenciler açısından değil,öğretmenler açısından da başta kaynak ve envanter sorunu akabinde öğrencide sadece bıkkınlık yaratacak konulardır.Düşünseniz ya tarih dersinde Osmanlı eğlence anlayışı,yemek kültürünü sokuyorsunuz.Efendim söyleyeyim bu konular tarihin değil,sosyolojinin ve etnolojinin konularıdır. Ha illa tarihçiler bunu anlatsın diyorsanız elbette anlatırız.Lakin bu konular hakkında akademik anlamda ciddi çalışmalar yok denecek kadar azdır.

\r\n\r\n

evrensel tarih anlayışından da giderek uzaklaşıp oksidentalist (Batı uygarlığı kötüdür mantığına dayanan görüş) anlayışın esiri bir zihniyeti barındırdığı her halinden belli olan bu programın,başta Osmanlının 1718’den beri akabinde Türkiye’nin 1932’den beri entegre olmaya çalıştığı Avrupa kültür,siyasi ve ekonomik sistemi adeta “ÖCÜ” sayıp genç nesiller yetiştirmeye kalkarsanız adeta II.Mahmut döneminde yapılan eski-yeni kurum çatışmalarına ve nice 31 Mart olaylarına yol açarsınız.Yetkili kurumun ve kurumların tarih dersleri için uygulamayı düşündüğü bu “FACİA” programdan bir an evvel vazgeçmesini dileriz.

\r\n

Yazarın Diğer Yazıları

30.06.2016 - SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK DOĞRU BİR YÖNTEM Mİ? 02.06.2016 - EY ÖSYM SENİN AMACIN NE? 27.05.2016 - TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 12.05.2016 - MESELE BAŞKANLIK DEĞİL,İKTİDAR YORGUNLUĞU 11.04.2016 - OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI 25.03.2016 - ÇANAKKALE ZAFERİ BİR ÇÖZÜMDÜR ASLINDA 03.03.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 25.02.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 19.02.2016 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 10.02.2016 - SOSYAL GERGİNLİĞİN FARKINDA MISINIZ? 05.02.2016 - TANZİMAT DÖNEMİ 28.01.2016 - OSMANLIYI KİM BİLİR ? 24.01.2016 - Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 13.01.2016 - NE ZAMAN DEMOKRATİK OLACAĞIZ? 07.01.2016 - NOBELLİK ÜLKEM 05.01.2016 - 2015’in Ardından 01.12.2015 - SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI YAPAN ZİHNİYET 22.11.2015 - ÖZEL EĞİTİMDE SANCILI DÖNEM 02.11.2015 - 1 KASIM SEÇİMLERİ 29.10.2015 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 29.10.2015 - CUMHURİYET HAKKINDA KONUŞMADIKLARIMIZ 22.10.2015 - İSLAM RÖNESANSI 19.10.2015 - TERÖR SORUNU ÇÖZÜMÜNDE BÜYÜK ADIM 20.09.2015 - TRT ÖZELLEŞTİRİLMELİ.HEM DE HEMEN 14.09.2015 - NEREDE HATA YAPILDI? 06.09.2015 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 26.08.2015 - TERÖRE ÇÖZÜM.HEMEN.ŞİMDİ 19.08.2015 - ERKEN SEÇİM MARATONU BAŞLADI 06.08.2015 - ACILARIMIZ KAÇ OY YAPIYOR? 04.08.2015 - TERÖR SORUNU MU SİYASAL GÖRÜŞ SORUNU MU? 30.07.2015 - AYM ve DERSHANELER SORUNU 23.07.2015 - ŞANLI BİLİNEN KANLI HİKAYELER! 09.07.2015 - TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI 02.07.2015 - UYGUR TÜRK’Ü YALNIZ DEĞİLDİR ! 22.06.2015 - 2.199.198 31.05.2015 - MİTİNG DEMOKRASİSİ 10.05.2015 - DERSHANE ÖĞRETMENLERİ 27.04.2015 - SOYKIRIM MI DEDİNİZ ? 20.04.2015 - ŞÜKÜRLER OLSUN BİR MÜSLÜMAN GERÇEĞİ SÖYLEDİ! 10.04.2015 - MANİSALI VEKİL ADAYLARI 30.03.2015 - Ak Parti’de ki Gerginlik 20.03.2015 - ORTA DOĞUDA DEĞİŞEN DENGELER 09.03.2015 - AYM Dershaneler konusunda kararını niye vermiyor? 02.03.2015 - Eurekaaa!! Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 23.02.2015 - İdeal Başkanlık Sistemi 16.02.2015 - Neden Başkanlık Sistemi ? 02.02.2015 - SYRİZA Dünya Sol’u İçin Umut Olabilir mi? 22.01.2015 - Tebrikler ve Teşekkürler Murat Baybatur 20.01.2015 - 16 DEVLET 19.01.2015 - 16 DEVLET 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 11.01.2015 - TANZİMAT DÖNEMİNİ ANLAMAK 04.01.2015 - TÜRKİYE’DE TARİH EĞİTİMİNE DAİR ÖNERİLER 18.12.2014 - Eğitim Şurasının Ardından 28.10.2014 - CUMHURİYET 15.10.2014 - TÜRKİYE’NİN MİLLİYETÇİLİK SORUNSALI 21.09.2014 - HAYALİMDEKİ OKUL 05.09.2014 - “YENİ” Türkiye’den Beklentilerimiz 01.09.2014 - 30 AĞUSTOS HAKKINDA 19.08.2014 - SEÇİM SONRASI 19.06.2014 - ÇATI ADAY 01.05.2014 - AYM SON KALE DEĞİL,MİLLETİN VİCDANININ SESİDİR 04.04.2014 - SEÇİM ANALİZİ 04.03.2014 - MUHTEŞEM SÜLEYMAN GERÇEKLERİ 01.03.2014 - EĞİTİM VE İNTERNETE HÜKÜMET AMBARGOSU 11.02.2014 - YAKAR TOP STRATEJİSİ 02.01.2014 - YEDİRTMEYİZ DEMOKRASİSİ 05.12.2013 - TÜRKİYE ASIL ŞİMDİ NORMALLEŞİYOR 25.11.2013 - DERSHANELER NASIL KAPANIR 14.11.2013 - HEM MUHAFAZAKAR HEM DEMOKRAT ? 29.10.2013 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 02.10.2013 - PAKETTEKİ DEMOKRASİ 29.09.2013 - BARIŞ İÇİN TARİH YENİDEN YAZILMALI 19.09.2013 - İSLAM RÖNESANSINDAN DERS ALMALIYIZ 30.08.2013 - YANDAŞLARIN SURİYE PARANOYASI 16.08.2013 - EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ 28.07.2013 - NEDEN DEMOKRATİK BİR ANAYASAMIZ OLMAYACAK 24.07.2013 - TEK ADAMLARI KUTSALLAŞTIRMAK 18.07.2013 - SİYASETTE YENİ İTTİFAKLAR DOĞMALI MI? 10.07.2013 - SİYASAL İSLAMİ HAREKETİN DEMOKRASİ İLE İMTİHANI 23.06.2013 - 90 KUŞAĞI İÇİN “ORANTISIZ” KÖŞE YAZISI

Yorum Yazın :Misafir

Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim