Misafir
6,5072
5,6548
223,21
ÜYE GİRİŞİ

EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ

EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ

\r\n

Malumunuz seçimler yaklaşıyor.Dolayısıyla hükümetin karnesi medya ve siyasetçiler tarafından ortaya konulacak.Tabi ki duble yollar,havaalanları,3.köprü,IMF’ye olan borcun ödenmesi v.s. seçim maratonunda hükümetin en çok dillendireceği unsurlar olacak.Vatandaş olarak sandıkta vereceğimiz oy bir nevi kanaat notumuz olacak.Her ne kadar ilk olarak yerel seçimler yapılacaksa da bu kanaat notu sadece belediyecilik çalışmalarının değil aynı zamanda genel icraatların değerlendirilmesi olacaktır.

\r\n

Hükümet yukarıda saydığım alanlar konusunda oy oranını yüksek tutmaya devam etmek isterken,seçimden seçime taleplerini dile getirebilen biz seçmenlerde sözümüzü söyleyeceğiz.Hem seçim öncesi talepler hem de seçim sırasında oy vererek.O bakımdan ben bir eğitimci olarak hükümetin eğitim alanında ve sektöründe ki çalışmalarını değerlendirmeye çalışacağım.Kaldı ki pek çok alanda başarılı bir grafik izlese de sanırım eğitim alanında hükümetin karnesine,hükümetin başını ağrıtacak seviyede duruyor gibi.Şöyle ki:

\r\n

4+4+4 modeli, özel eğitim kurumlarının güçlendirilmesi ve özellikle meslek liselerinin sayısının arttırılarak,üniversitelerin içinde bulunan meslek okulları ile intibakları sağlansa idi gayet iyi sonuçlar verecek bir modeldi.Lakin işin içine 1.sınıfa başlama yaşı ve kontenjan dolduramayan İmam Hatip Okullarının sayısının arttırılması gibi ideolojik kaçan uygulamalar ve hemen her yıl değiştirilen müfredat ve sınav sistemi ile bu model sonuçlarını vermeden daha ilk yıllarında sorunlu hale gelmiştir kanaatindeyim.Okul sayısının arttırılmasından önce mevcut okulların kalitesinin teknik ve teknolojik imkanlarının yükseltilmesi daha önemlidir.Geçmiş yıllarda uygulanan 5+3+3 modeli hem eğitimciler hem veliler hem de o günleri duyan öğrenciler tarafından daha çok arzu edilir duruma gelmiştir.

\r\n

Her yıl değişen sınav sistemleri,müfredatlar,hemen her sınavda yaşanan sıkıntılar adeta eğitim sistemine olan inancı ve güveni derinden sarsmaktadır.Bugün vatandaşın en az güvendiği kamu ve tüzel kuruluşlar maalesef eğitim kurumları olmaktadır.

\r\n

Bu sorunlara en köklü çözümü sunacak olan Özel Eğitim Kurumları ve Sistemleri hükümet tarafından destek görse de,halkımızdaki devletçi mantık ve hükümetlerin oy kaygısı yüzünden özel eğitim sistemi bir aşı olarak kullanılmakta,yönel inmesi gerekilen temel amaç olamamaktadır.Özel okulların içinde bulundukları mali sorunlar yetmiyormuş gibi,eğitim sisteminin adeta vitamini,ağrı kesicisi niteliğinde olan özel dershaneleri kapama ve özel okula dönüştürme girişimi ile hem sosyo-ekonomik hem de eğitim sisteminde ciddi sorunlara yol açacaktır.Çünkü özel okul ile dershane farklı kurumlardır,birbirlerine dönüştürülmeleri sakıncalıdır.Sınav sistemini mecburen devam ettirmek zorunda olduğunuz eğitim sisteminde,dershanelere ihtiyaç daha fazla artmışken sizin bu dershaneleri kapamanız,merdiven altı eğitim kurumlarının ve özel ders piyasasının mantar gibi türemesine,bu da bambaşka sorunlar yumağına karışmanıza sebep olmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

\r\n

Gençlerimizin bilimsel amaç ile değil,mesleki ve ekonomik kaygılar ile gittikleri üniversitelerin sayısını hızla arttırarak,eğitim sistemine ve bilimsel,teknolojik gelişime destek değil daha çok zarar verilmektedir.Hemen hemen öğrencilerin % 75  ‘inin üniversite kazanabilir oldukları bir sistemde öğrencinin derslere gösterdiği motivasyon azalmakta,sadece eğitim için değil kapitalist ekonomilerde çok gerekli olan rekabetçi yapıya sahip bireylerin yetiştirilmesi da mümkün olmamaktadır.Her ile üniversite kurmak sizi daha aydın daha çağdaş bir ülke haline getirmez.Mesele üniversitelerin kalitesinin vasıflarının,imkanlarının yükseltilmesi ve tam anlamı ile özerk kurumlar haline getirilmesidir.

\r\n

Umarız hükümet eğitim sisteminde yapmış olduğu hataların farkındadır.Bir an evvel eğitim sektörünü de,güçlendirdiği ve kalitesini arttırdığı diğer sektörlere benzetebilir.

Yazarın Diğer Yazıları

30.06.2016 - SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK DOĞRU BİR YÖNTEM Mİ? 02.06.2016 - EY ÖSYM SENİN AMACIN NE? 27.05.2016 - TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 12.05.2016 - MESELE BAŞKANLIK DEĞİL,İKTİDAR YORGUNLUĞU 11.04.2016 - OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI 25.03.2016 - ÇANAKKALE ZAFERİ BİR ÇÖZÜMDÜR ASLINDA 03.03.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 25.02.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 19.02.2016 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 10.02.2016 - SOSYAL GERGİNLİĞİN FARKINDA MISINIZ? 05.02.2016 - TANZİMAT DÖNEMİ 28.01.2016 - OSMANLIYI KİM BİLİR ? 24.01.2016 - Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 13.01.2016 - NE ZAMAN DEMOKRATİK OLACAĞIZ? 07.01.2016 - NOBELLİK ÜLKEM 05.01.2016 - 2015’in Ardından 01.12.2015 - SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI YAPAN ZİHNİYET 22.11.2015 - ÖZEL EĞİTİMDE SANCILI DÖNEM 02.11.2015 - 1 KASIM SEÇİMLERİ 29.10.2015 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 29.10.2015 - CUMHURİYET HAKKINDA KONUŞMADIKLARIMIZ 22.10.2015 - İSLAM RÖNESANSI 19.10.2015 - TERÖR SORUNU ÇÖZÜMÜNDE BÜYÜK ADIM 20.09.2015 - TRT ÖZELLEŞTİRİLMELİ.HEM DE HEMEN 14.09.2015 - NEREDE HATA YAPILDI? 06.09.2015 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 26.08.2015 - TERÖRE ÇÖZÜM.HEMEN.ŞİMDİ 19.08.2015 - ERKEN SEÇİM MARATONU BAŞLADI 06.08.2015 - ACILARIMIZ KAÇ OY YAPIYOR? 04.08.2015 - TERÖR SORUNU MU SİYASAL GÖRÜŞ SORUNU MU? 30.07.2015 - AYM ve DERSHANELER SORUNU 23.07.2015 - ŞANLI BİLİNEN KANLI HİKAYELER! 09.07.2015 - TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI 02.07.2015 - UYGUR TÜRK’Ü YALNIZ DEĞİLDİR ! 22.06.2015 - 2.199.198 31.05.2015 - MİTİNG DEMOKRASİSİ 10.05.2015 - DERSHANE ÖĞRETMENLERİ 27.04.2015 - SOYKIRIM MI DEDİNİZ ? 20.04.2015 - ŞÜKÜRLER OLSUN BİR MÜSLÜMAN GERÇEĞİ SÖYLEDİ! 10.04.2015 - MANİSALI VEKİL ADAYLARI 30.03.2015 - Ak Parti’de ki Gerginlik 20.03.2015 - ORTA DOĞUDA DEĞİŞEN DENGELER 09.03.2015 - AYM Dershaneler konusunda kararını niye vermiyor? 02.03.2015 - Eurekaaa!! Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 23.02.2015 - İdeal Başkanlık Sistemi 16.02.2015 - Neden Başkanlık Sistemi ? 02.02.2015 - SYRİZA Dünya Sol’u İçin Umut Olabilir mi? 22.01.2015 - Tebrikler ve Teşekkürler Murat Baybatur 20.01.2015 - 16 DEVLET 19.01.2015 - 16 DEVLET 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 11.01.2015 - TANZİMAT DÖNEMİNİ ANLAMAK 04.01.2015 - TÜRKİYE’DE TARİH EĞİTİMİNE DAİR ÖNERİLER 18.12.2014 - Eğitim Şurasının Ardından 28.10.2014 - CUMHURİYET 15.10.2014 - TÜRKİYE’NİN MİLLİYETÇİLİK SORUNSALI 21.09.2014 - HAYALİMDEKİ OKUL 05.09.2014 - “YENİ” Türkiye’den Beklentilerimiz 01.09.2014 - 30 AĞUSTOS HAKKINDA 19.08.2014 - SEÇİM SONRASI 19.06.2014 - ÇATI ADAY 01.05.2014 - AYM SON KALE DEĞİL,MİLLETİN VİCDANININ SESİDİR 04.04.2014 - SEÇİM ANALİZİ 04.03.2014 - MUHTEŞEM SÜLEYMAN GERÇEKLERİ 01.03.2014 - EĞİTİM VE İNTERNETE HÜKÜMET AMBARGOSU 11.02.2014 - YAKAR TOP STRATEJİSİ 02.01.2014 - YEDİRTMEYİZ DEMOKRASİSİ 05.12.2013 - TÜRKİYE ASIL ŞİMDİ NORMALLEŞİYOR 25.11.2013 - DERSHANELER NASIL KAPANIR 14.11.2013 - HEM MUHAFAZAKAR HEM DEMOKRAT ? 29.10.2013 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 02.10.2013 - PAKETTEKİ DEMOKRASİ 29.09.2013 - BARIŞ İÇİN TARİH YENİDEN YAZILMALI 19.09.2013 - İSLAM RÖNESANSINDAN DERS ALMALIYIZ 30.08.2013 - YANDAŞLARIN SURİYE PARANOYASI 16.08.2013 - EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ 28.07.2013 - NEDEN DEMOKRATİK BİR ANAYASAMIZ OLMAYACAK 24.07.2013 - TEK ADAMLARI KUTSALLAŞTIRMAK 18.07.2013 - SİYASETTE YENİ İTTİFAKLAR DOĞMALI MI? 10.07.2013 - SİYASAL İSLAMİ HAREKETİN DEMOKRASİ İLE İMTİHANI 23.06.2013 - 90 KUŞAĞI İÇİN “ORANTISIZ” KÖŞE YAZISI

21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim