Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

ÇOCUKLARA KIYMAYIN 2

ÇOCUKLARA KIYMAYIN 2

\r\n

 

\r\n

Değerli dostlar, bir önceki yazımda Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün 81 ile talimat gönderdiğini, bu talimatla geçen yıl okula başlayan 60-66 aylık toplam 98 bin çocuğun 1 yıllık başarı durumlarını ve uyumlarını incelemeye aldığını ve bu incelemelerin tamamlanarak Bakanlığa rapor olarak sunulduğunu belirterek bu raporun bazı önemli bölümlerini aktarmıştım. Aynı konuyla ilgili olarak bir eğitim sendikası da araştırma ve anket yapmış. Bu araştırmanın ve anketin sonuçları da dikkat çekici.

\r\n

Bu anketin sonuçlarına ve değerlendirmelerine bakalım.

\r\n

İki bine yakın birinci sınıf öğretmeniyle bizzat görüşülerek hazırlanan rapora göre şu sonuçlar dikkat çekiyor.

\r\n

* Sistem değişikliğinden önce veya sonra birinci sınıf öğretmenlerinin yüzde 96'sının görüşüne hiç başvurulmamış.

\r\n

* 60-80 ay aralığında olup da birinci sınıfa başlayan öğrencilerin yüzde 46'sı aynı sınıflarda karışık oturtulmuş. Aynı sıradaki/sınıftaki çocuğun biri 60 aylık iken diğeri 80 aylık olabilmiş.

\r\n

* Birinci sınıfların yüzde 44'ü bir ders yılı süresince boylarına uygun olmayan sıralarda oturmak zorunda kalmış.

\r\n

* Öğretmenlerin yüzde 53'ü tuvalet, lavabo boyu, merdiven ve kantin gibi alanların bu çocuklara uygun olmadığını, yüzde 38'i kısmen uygun olduğunu ve yüzde 9'u hiç uygun olmadığını belirtmiş.

\r\n

* “Sınıf ortamında dikkat dağınıklığı, ağlama, tuvalet ihtiyacını sınıfta giderme gibi sorunlardan bir veya birkaçını sınıfta yaşıyor musunuz?" sorusuna öğretmenlerin yüzde 12'si her zaman, yüzde 33'ü sık sık, yüzde 22'si ara-sıra, yüzde 20'si nadiren ve yüzde 11'i de hiç yaşamadığı şeklinde cevap vermiş.

\r\n

* 60-66 aylık çocukların yüzde 67'sinin en az 1 kez altını ıslattığı, ağladığı ve ciddi dikkat dağınıklığı sorunu yaşadığı tespit edilmiş.

\r\n

* Bu durum raporda; “Okul olgunluğunun başlamadan öğrencilerin okula adım atmasıyla öğrencilerde en çok beklenen davranışlar (ağlama, dikkat dağınıklığı, tuvalet sorunu) sıkça yaşanmaktadır. Gelişim çağındaki çocuklarda bunun yaşanması doğaldır.” diye yer verilmiş.

\r\n

* Üst yaş gruplarındaki öğrencilerin tamamı Nisan ayında okumaya geçerken 66 ay altındaki öğrenciler için bu oran yüzde 18'de kalmış. Yani 60-66 ay aralığında kalan çocukların yüzde 82'si yani her 5 çocuktan 4'ü Nisan ayında okumaya geçememiş.

\r\n

*Raporda bu durum, "Bu da yanlış bir karar olduğunu gösterir. Bu çocukların sınıf tekrarı yapması psikolojik bir yıkım olacağından bir üst sınıfa eksik bilgi ve becerilerle geçmeleri de gelecekteki tüm eğitim hayatını riske edebilecek kadar ciddi bir sıkıntıdır." cümleleriyle belirtilmiş.

\r\n

* "1.sınıflarda yapılan sistem ve müfredat değişikliğine ilişkin herhangi bir eğitim aldınız mı?" sorusunu öğretmenlerin yüzde 65'i eğitim almadım diye cevaplarken, yüzde 31'i bu yönde eğitim aldığını ama işe yaramadığını, yüzde 4'ü ise eğitim aldığını ve işe yaradığını bildirmiş.

\r\n

* "Bu yılki öğretmenlik hayatınızı nasıl tanımlarsınız?" sorusunu ise birinci sınıf öğretmenlerinin yüzde 45'i mutsuz ve başarısız, yüzde 18'i her zamanki gibi, yüzde 18'i ise daha ilk yılım fikrim yok ve yüzde 19'u ise mutlu ve başarılı olarak cevaplamış.

\r\n

* "Sizce öğrenciler kaç aylıkken 1. sınıfa başlamalı" sorusunu öğretmenlerin yüzde 84'ü 72 aydan sonra, yüzde 14'ü 66-72 ay aralığında, yüzde 2'si ise 60-66 ay aralığında, diye cevaplamış.

\r\n

* 66 aylık ve daha küçük çocuklarını 1. sınıfa başlatan velilerin yüzde 54'ü pişman olduğunu, yüzde 27'si de bu konuda kararsız kaldığını söylemiş.

\r\n

İlgili eğitim sendikasının araştırması ve anket değerlendirmesi böyle.

\r\n

Her iki rapordan da 60-66 aylık çocukların akademik ve psikomotor gelişimlerinde diğer çocuklara göre çok geri kaldıkları, çocukların derste oturmadığı, günde 6 ders saatinin fazla olduğu, okulların fiziki şartlarının yetersiz olduğu sonucu ortaya çıkıyor. 

\r\n

Her iki raporda verilmek istenen mesajın açık olduğu ve “Bu çocukların ileriye dönük eğitim hayatlarının olumsuz etkilendiği ve hayat boyu olumsuzluklarla karşılaşacakları gerçeğinin göz ardı edilmemesi” gerektiği vurgulanmaktadır.

\r\n

İlgililere ve yetkililere “Bu çocuklara kıymayın! Hatada ısrar etmeden, yanlışına düşülmeden 2013-2014 eğitim/öğretim yılında bu uygulamadan vazgeçilsin, okula başlama yaşı 72 aya çekilsin." çağrısı yapılmaktadır.

\r\n

Doğru, gerçekçi ve mantıklı bir çağrı; başka söze gerek var mı? (30.07.2013 Manisa)

\r\n

 

\r\n

ÖNEMLİ NOT:

\r\n

Milli Eğitim Bakanlığı, 4+4+4 sistemiyle başlayan okula başlama yaşı tartışmaları konusunda önemli bir adım attı.

\r\n

Yeni yönetmeliğe göre, okul müdürlüklerince, 66, 67 ve 68 aylık olanlar veli dilekçesiyle; 69, 70 ve 71 aylık olanlar ise sağlık raporuyla okul öncesi eğitime yönlendirilebilecek.

\r\n

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.

\r\n

Resmi Gazete'de yer alan Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 15'inci maddesinin ikinci fıkrasında yapılan değişiklik şöyle:

\r\n

"Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 66, 67 ve 68 aylık olanları, velisinin vereceği dilekçeyle, 69, 70 ve 71 aylık olanları ise ilkokula başlamaya hazır olmadıklarını belgeleyen sağlık raporuyla okul öncesi eğitime yönlendirebilir veya kayıtlarını bir yıl erteleyebilir." (AA)

\r\n

Kayıt ertelemede 31 Aralık 2007 öncesi doğanlara sağlık raporuna; 31 Aralık 2007 - 31 Mart 2008 arası doğanlara veli dilekçesine ihtiyaç var.

\r\n

Haklı çıkmaktan yorulduk. Vaktinde yaptığımız uyarılar dinlenseydi de çocuklar ve veliler perişan olmasaydı ne olurdu! (15.08.2013 Manisa)

\r\n

Sözün Özü:

\r\n

Yolun ışıklandırılmış olması, gittiği yerin aydınlık olduğu anlamına gelmez. M. A. Bilani

\r\n

 

Yazarın Diğer Yazıları

29.06.2016 - İNANILMAAZZZ! 23.06.2016 - ONURLU VE İLKELİ 24 YIL 14.06.2016 - GEÇİM ENDEKSİ 08.06.2016 - İFTAR SOFRASI 31.05.2016 - SON DAKİKA 25.05.2016 - YETKİ MÜCADELESİ 11.05.2016 - HARMANLAMA 04.05.2016 - KURSLAR, SEMİNERLER 27.04.2016 - İKİ ÖNEMLİ GÜN 20.04.2016 - MİLLİ ŞEHİDİMİZ 13.04.2016 - YENİ FAKÜLTELER 06.04.2016 - HAVUZ 30.03.2016 - YGS ANALİZİ 23.03.2016 - 21 MART 16.03.2016 - MART, TARİHTİR. 08.03.2016 - EV ÖDEVİNİN AMACI 03.03.2016 - EV ÖDEVİ NE İMİŞ? 23.02.2016 - EV ÖDEVİ SORUNU 18.02.2016 - TÜİK’İN DEDİĞİ 10.02.2016 - MANİSA’NIN EĞİTİM BAŞARISI 03.02.2016 - MANİSA’NIN YAŞAM KALİTESİ 27.01.2016 - UMUDUN GÜCÜ 19.01.2016 - DÖNEM DEĞERLENDİRMESİ 13.01.2016 - 657 NEDİR NE DEĞİLDİR? 06.01.2016 - 657 OYUNLARI 31.12.2015 - 657 İSTİSMARI 22.12.2015 - 657 TAKINTISI 16.12.2015 - BİR VERİMLİLİK ÖYKÜSÜ 09.12.2015 - MANİSA’NIN TRAFİĞİ 25.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 3 18.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 2 11.11.2015 - UMUTSUZ OLMA! 04.11.2015 - JAPON EĞİTİM SİSTEMİNDEN ÖRNEKLER 27.10.2015 - CUMHURİYETİMİZ 21.10.2015 - ÇEVRE MÜDÜRLÜĞÜ NE YAPAR? 14.10.2015 - SORUNLAR YUMAK OLMUŞ 07.10.2015 - KİFAYETSİZ MUHTERİSLİK 30.09.2015 - ÖĞRETİM YILINA BAŞLARKEN 16.09.2015 - HAZIR MIYIZ? 18.08.2015 - İLGİNÇLİKLER 11.08.2015 - RECEP BAŞKAN 04.08.2015 - AKLIN YOLU 28.07.2015 - ‘ETİK İLKELER’MİŞ! 14.07.2015 - AYM KARARI 07.07.2015 - YENİDEN KENT ARŞİVİ 30.06.2015 - MANİSA’NIN SORUNLARI 23.06.2015 - MANİSA’DAN MANZARALAR 17.06.2015 - KANTARIN TOPUZU 10.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 2 02.06.2015 - DEĞERSİZLEŞTİRME 27.05.2015 - SENDİKAMSI YAPILAR 19.05.2015 - 19 MAYIS’IN ANLAMI 13.05.2015 - REFORM MU DEFORM MU? 05.05.2015 - TÜRK EĞİTİM SEN’Lİ OLMAK 29.04.2015 - EĞİTİM ANALİZİ PANELİ 22.04.2015 - ROTASYONUN AMACI 15.04.2015 - PEMBE MASAL 08.04.2015 - SUSMADIK, HAYKIRDIK! 02.04.2015 - SUSMA! 25.03.2015 - YGS OKUMALARI 18.03.2015 - YÜZ YILLIK DESTAN 11.03.2015 - KADINLAR GÜNÜNE 04.03.2015 - NÖBET TUTMAMA GEREKÇEMİZ 25.02.2015 - SÜLEYMAN ŞAH ve TÜRBESİ 12.02.2015 - EĞİTİMDE BABA FAKTÖRÜ 03.02.2015 - EĞİTİMDE AİLE 21.01.2015 - OKUL YÖNETİCİLİĞİ 14.01.2015 - KAHVENİN TADI 07.01.2015 - GENÇLİĞİMİZ 24.12.2014 - GELİNEN NOKTA! 17.12.2014 - NERDEN NEREYE? 09.12.2014 - DEĞİŞTİR 26.11.2014 - ÖĞRETMENİN DUASI 19.11.2014 - KOVUN GİTSİN! 05.11.2014 - TERAZİ 22.10.2014 - KENT ARŞİVİ 15.10.2014 - ŞENLİKLER 3 14.10.2014 - ŞENLİKLER 09.10.2014 - NALLARI DİKMEK 03.10.2014 - Silgiler, silerken silinirler de… 30.09.2014 - GREVDEN GÖREVE 23.09.2014 - GREVDEYİZ 10.09.2014 - ŞİMŞİR TARAK! 01.09.2014 - KURTULUŞ GÜNLERİ 27.08.2014 - DAYAK YİYEN KİM 15.08.2014 - SARI ÖKÜZ HİKAYESİ 06.08.2014 - BU NE PERHİZ? 23.07.2014 - BUNA NE DEMELİ? 18.07.2014 - TARİH OKUMALARI 4 17.07.2014 - TARİH OKUMALARI 3 16.07.2014 - TARİH OKUMALARI 2 15.07.2014 - TARİH OKUMALARI 1 25.06.2014 - DEĞERLENDİRME 19.06.2014 - SINIF GEÇME 04.06.2014 - ARAYIŞ 29.05.2014 - YAKIŞMIYOR 21.05.2014 - RAPORUN DEDİĞİ 06.05.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 2 29.04.2014 - FİN EĞİTİM SİSTEMİ 23.04.2014 - NEŞE DOLAMIYOR İNSAN! 08.04.2014 - TABLETLİK YORUMLAR! 02.04.2014 - TABLETLİ EĞİTİM 26.03.2014 - MÜDÜR, MÜDÜR MÜDÜR? 19.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 2 18.03.2014 - ŞAİRLERİMİZİN DİLİNDEN “ÇANAKKALE ŞEHİTLERİ” 1 13.03.2014 - MAALESEF! 09.03.2014 - İŞİN SONUNA BAK! 04.03.2014 - BU NASIL İŞ? 27.02.2014 - NİÇİN İŞ BIRAKTIK? 25.02.2014 - HOCALI UNUTULMAMALI 18.02.2014 - BEDENCİLER! 10.02.2014 - TORBA YASA 04.02.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 2 28.01.2014 - ÇALIŞMA HAYATI 22.01.2014 - ARAPSAÇI 15.01.2014 - İLGİ ALAKA! 08.01.2014 - ÇİRKİN OLMASIN! 01.01.2014 - ÇEVRE KİRLİLİĞİ 24.12.2013 - ARALIK 17.12.2013 - GÜNAH KEÇİSİ! 10.12.2013 - BIRAKIN BU İŞİ! 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 04.12.2013 - ANKETİN DİLİ 2 26.11.2013 - GÜNÜMÜZ! 20.11.2013 - GENEL KURULUMUZ 14.11.2013 - AMAÇ NE? 12.11.2013 - ÖZLEDİK! 06.11.2013 - NE OLACAK? 29.10.2013 - CUMHURİYET ERDEMDİR 23.10.2013 - OYALAMACA 09.10.2013 - ANDIMIZ 01.10.2013 - İŞ GÜVENCEMİZ 24.09.2013 - “HER ŞEY TOZPEMBE” Mİ? 19.09.2013 - ZORUNLUNUN SORUNLARI 10.09.2013 - PAPATYA FALI 03.09.2013 - KENDİMİZİ KANDIRMAYALIM 27.08.2013 - SİSTEM ARAYIŞLARI 15.08.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 2 30.07.2013 - ÇOCUKLARA KIYMAYIN 24.07.2013 - LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ 18.07.2013 - SON SBS Mİ? 09.07.2013 - BAŞLIĞI SİZ KOYUN

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim