Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

ÖĞRENME AŞAMALARI :

\r\n

ÖĞRENME AŞAMALARI :

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Geleneksel öğrenmenin dört temel aşaması vardır.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
    \r\n
  • Bilinçdışı  yetersizlik             -  Bilmezsiniz  ve  bilmediğiniz  şeyin  ne  olduğunu  da
  • \r\n
\r\n\r\n

bilmezsiniz. Şimdi, okumak, spor yapmak veya araba kullanmak gibi gerçekten iyi yaptığınız bir şeyi düşünün. Bir zamanlar bu konu hakkında hiçbir bilginiz yoktu ve bunun farkında bile değildiniz.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
    \r\n
  • Bilinçli   yetersizlik    -   Becerilerinizi   kullanabilirsiniz   ama   çok   başarılı
  • \r\n
\r\n\r\n

olamayabilirsiniz. işte bu aşamada çok çabuk öğrenirsiniz.Çünkü bir konu hakkında ne kadar az bilgiye sahipseniz, ilerleme alanınız o ölçüde geniş olur ve sonuçlarına da hemen ulaşırsınız.  Araba kullanmayı bilmediğinizi fark ettiğiniz anı düşünün.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
    \r\n
  • Bilinçli yeterlilik - Bu aşamada beceriyi kazanmış olursunuz, fakat henüz tutarlı
  • \r\n
\r\n\r\n

bir   hale   gelmemiş   ve   bir   alışkanlık   haline   dönüşememiştir.   Dikkatinizi
\r\nyoğunlaştırmanız  gerekir.  Bu  durum,  öğrenme  sürecinin  tatmin  edici  bir
\r\nbölümüdür ve bu bölümde ilerleme daha zordur, çünkü daha iyi bir duruma
\r\ngeldikçe, belirgin bir şeyi yapmak için daha çok çaba sarf etmeniz gerekir. İlk
\r\narabayı kullandığınız anı yada ilk yabancı dili öğrendiğiniz durumları düşünün.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
    \r\n
  • Bilinçdışı yeterlilik - Bu aşamada becerileriniz alışkanlık haline dönüşmüş ve
  • \r\n
\r\n\r\n

hatta otomatikleşmiştir ve üzerinde düşünmeniz gerekmez. İşte öğrenmenin hedefi  budur,  yani  bilinçdışı  yeterlilik  alanına  becerileri  iyi  bir  şeklide yerleştirmek  ve  bilinçli  zihninizi  daha  başka  şeyler  yapması  için  serbest bırakmaktır. Örneğin, araba kullanırken müzik dinlemek ve aynı zamanda da yolcularla  konuşmak  gibi.  Yada  size  kaç  tane  Türkçe  kelime  bildiğinizi sorsaydım nasıl cevap verirdiniz?

\r\n\r\n

Bu geleneksel öğrenme yoludur ve bunun bir aşama daha ilerisi vardır:

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
    \r\n
  • Ustalık -  Ustalık bilinçdışı yeterlilikten çok daha fazlasıdır ve ustalığın estetik
  • \r\n
\r\n\r\n

bir boyutu vardır. Sadece etkili olmayıp aynı zamanda izlemesi de çok keyif
\r\nvericidir. Ustalığa ulaştıktan sonra denemeler yapmanız gerekmez.
\r\nHer şey sabit bir akışla bir araya gelir ve sizde bir “akış sürecine” girersiniz. Bu

\r\naşamaya ulaşmak zaman ve çaba gerektirir fakat sonuçlar büyüleyicidir.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

       Bir ustayı izlerken, onun becerilerinin her yönünü takdir etmeseniz bile onlar
\r\nbu durumu çok kolaymış gibi gösterebilirler.   Öğrenme her seviyede zaman alır.       
\r\nHerhangi  değerli  bir  beceriye  ulaşmak  için  bilinçli  yeterlilik  seviyesine
\r\nulaşmanız yaklaşık 1.000 saatinizi alır.  Bilinçdışı yeterlilik seviyesine ulaşmak
\r\niçinse yaklaşık 5.000 saat harcamanız gerekir. Ve ustalığa ulaşmak yaklaşık 25.000 saat gerektirir.

\r\n
\r\n\r\n

 

\r\n\r\n
\r\n

 

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

        İki kısa yol vardır. Bunlardan birincisi iyi öğretmektir. İyi bir öğretmen sizin motivasyonunuzu yükseltir, yapılacak işleri bölümlere ayırır, önünüze sabit başarılar serisi koyar ve iyi bir ruh hali içinde olmanızı sağladıktan sonra, konuyla ilgili merak ettiğiniz şeyler hakkında size bilgi verir. Sizi yalnızca bilgilendirmekle kalmayıp aynı zamanda iyi bir strateji de sunar.

\r\n\r\n

      İkinci kısa yol ise, hızlandırılmış öğrenmedir. Hızlandırılmış öğrenme, birinci
\r\naşamadan  (bilinçdışı  yetersizlik),  bilinçli aşamaları  pas  geçerek  doğrudan
\r\ndoğruya   dördüncü   aşamaya (bilinç   dışı   yeterlilik)   geçmektir.   NLP‟de

\r\n\r\n

modelleme, hızlandırılmış öğrenmenin yollarından biridir.

\r\n\r\n

Öğrenme Bölgesi

\r\n\r\n

          Yeni fikirler ve davranışlar öğrenirken  karşılaşabileceğiniz iki tehlikeye dikkat edin;

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

1.  Tam anlamıyla sıkışıp kaldınız ve bir sonraki adımda ne yapacağınızı
\r\n   
bilmiyorsunuz. Kendinizi çaresiz veya huzursuz hissedebilirsiniz. İşte şimdi
\r\n   
“huzursuzluk çizgisinde” siniz, burada işin zorluk derecesi, elinizde olan
\r\n   
kaynaklardan daha fazlaymış gibi görünür.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Durun!

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Zihninizde bir adım geriye gidin. Derin bir nefes alın ve bir sonraki adımda ne yapacağınızı düşünün. Hangi kaynaklara ihtiyacınız var? Daha fazla bilgiye mi? Danışacak birine mi? Tam anlamıyla bir ara vermeye mi? Yoksa, “Desteklenmiş bir bölüme mi?

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

2.  Hepsi çok kolay gözüküyor ve bütün bunları bir kolunuz arkanızda bağlı
\r\n    
olarak gerçekleştirebilirsiniz. Sadece yeterince rahat değilsiniz. Kendinizi
\r\n    sıkılmış   veya   karmaşık   hissedebilirsiniz.   İşte   bu   anda “monotonluk

\r\n\r\n

    çizgisinde”   siniz,   burada   sahip   olduğunuz   kaynaklar,   işin   zorluk          derecesinden daha fazla gibi görünür.

\r\n\r\n

Durun!

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Zihninizde bir adım geriye gidin. Derin bir nefes alın ve bir sonraki adımda ne
\r\nyapacağınızı düşünün. Belki de bu durumda, sizi rahatlatacak başka hedefler planlayabilirsiniz.  Belki  de  biraz  ara  vermeye  ihtiyacınız  vardır  veya  bu becerileri hiç öğrenmek zorunda olmadığınıza karar verirsiniz.

\r\n\r\n
    \r\n
  • Öğrenme bölgesi, görünen zorluğun, görünen kaynaklarla eşleştiği durumdur.  
  • \r\n
  •  Huzursuzluk çizgisi, görünen zorluğun sahip olduğunuz kaynaklardan çok daha fazla olmasıdır.
  • \r\n
  •    Sıkıntı veya monotonluk çizgisi ise, görünen kaynakların, görünen zorluklardan çok daha fazla olmasıdır.
  • \r\n
\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Bu konuyu yazmaya devam edeceğim.

\r\n\r\n

 

\r\n\r\n

Esenlikler dileğiyle…
\r\n      

\r\n
\r\n\r\n

 

\r\n

Yazarın Diğer Yazıları

08.07.2016 - Her Sonuç Yeni Bir Başlangıçtır 01.07.2016 - En gerçek şey düştür! 12.06.2016 - Bugün artık gelecek sayılır 05.06.2016 - IQ laboratuar ise EQ hayattır 20.05.2016 - Karar vermek, ona bağlanmak demektir 13.05.2016 - Karar vermek ona bağlanmak demektir 29.04.2016 - Sizi ne durdurabilir? 15.04.2016 - İçsel veya dışsal dürtüler. 08.04.2016 - Değerlerimizin özü 04.04.2016 - ‘Tanrı Daima Tebdil-İ Kıyafet Gezer’ 31.01.2016 - Aşık Kusuri 17.01.2016 - MEVLANA’YI ANLAYABİLMEK 03.01.2016 - Yapa bilirler çünkü yapa bileceklerine inanıyorum 27.12.2015 - Başarısızlık Yoktur, Sonuç vardır ve Her Sonuç Yeni Bir Başlangıçtır 18.12.2015 - DUYGUSAL ZEKANIN SİHİRLİ FORMÜLÜ 11.12.2015 - Okuyan adam tehlikelidir! 06.12.2015 - KENDİNİZE İLİŞKİN İNANÇLARINIZ 27.11.2015 - KARAR VERME ZAMANI 20.11.2015 - Beyne yön veren düşüncedir 13.11.2015 - Birkaç sözle yaşamı değiştirmek 08.11.2015 - KİŞİLİK YAPILARI 30.10.2015 - Düş var olan en gerçek şeydir 23.10.2015 - “Hiçbir şey için ‘bu benimdir’ deme!” 16.10.2015 - İletişim en önemli beceridir 15.10.2015 - ARTIK ÜMİT YETMİYOR BANA! 04.10.2015 - KAÇIMIZ KENDİ SEÇENEKLERİNİ YAŞAYABİLMEKTE? 22.09.2015 - Temsil Sistemleri 20.09.2015 - Maya ANGELOU 13.09.2015 - SÖZ USTALIĞI 08.09.2015 - “PEARL HARBOUR, ANKARA GEMİSİ, ÇORLULU ALİ PAŞA CAMİİ ŞADIRVANI… 06.09.2015 - KARAR VERME ZAMANI 28.08.2015 - İLETİŞİM… 21.08.2015 - SAĞ-SOL BEYİN YAPISI VE İŞLEVİ 19.08.2015 - ÖĞRENME AŞAMALARI : 14.08.2015 - EKOLOİ 13.08.2015 - BEDENİMİZİN DİLİ! 09.08.2015 - ARABAYI KİM KULLANIYOR? 05.08.2015 - Ortalama insan! 31.07.2015 - Görsel, İşitsel ve Dokunsal İletişim 24.07.2015 - “Haydi sevgili beynim, bu taraftan…” 22.07.2015 - “ÖFKE SAĞIRLAŞTIRIR,UMUTSUZLUK KÖR EDER.” 21.07.2015 - İki zihinde olmak! 10.07.2015 - YENİDEN ÇERÇEVELENDİRMEK 03.07.2015 - KİŞİSELMÜKEMMELLİĞİ YAKALAMAK 28.06.2015 - Bütün aşklar mutlu başlar… 24.06.2015 - DUYGUSAL DURUM (Ruh Haliniz) 12.06.2015 - BAKIŞ AÇIMIZI MI,BAKIŞ AÇIMIZDAKİLERİ Mİ DEĞİŞTİRMELİ? 02.06.2015 - SEVEN İNSAN NEYLESİN tarihten bir esinti.. 31.05.2015 - ÖYKÜLERLE NLP 29.05.2015 - ÖYKÜLERLE NLP 18.05.2015 - SÖZ USTALIĞI 08.05.2015 - NLP’NİN FAYDALARI 2 08.05.2015 - Kendi kutup yıldızını bul 05.05.2015 - NLP’NİN BAŞARI MODELLERİ 01.05.2015 - NLP Önermeleri: 25.04.2015 - NLP’ NİN HEDEFE ULAŞMAKLA İLGİLİ VARSAYIMLARI 2.BÖLÜM 19.04.2015 - NLP’ NİN HEDEFE ULAŞMAKLA İLGİLİ VARSAYIMLARI 1.BÖLÜM 11.04.2015 - DUYGUSAL DURUM (Ruh Haliniz) 10.04.2015 - TÜRKİYE'NİN EN ÇOK OKUNAN BİLGELİK KİTABI: KENDİ KUTUP YILDIZINI BUL! 08.04.2015 - EVLİLİKLERDE DUYGUSAL ZEKÂNIN ÖNEMİ 03.04.2015 - Çözüme yönelik sonuçlara odaklanmak. 01.04.2015 - Etkileniyorsak etkiliyoruz 27.03.2015 - YANLIŞLIKLAR YALNIZLAŞTIRIR! 21.03.2015 - GODOT’YU BEKLERKEN 15.03.2015 - MOTİVASYON 10.03.2015 - İLETİŞİM SİSTEMLERİ 07.03.2015 - BAKIŞ AÇIMIZI MI,BAKIŞ AÇIMIZDAKİLERİ Mİ DEĞİŞTİRMELİ? 01.03.2015 - “SESSİZ BELLEDİĞİN DÜZENSİZ SAZI, ÖTTÜRÜR USTASI,BİR TELE BAKAR.” Aşık Kusuri 26.02.2015 - MUTLULUĞUN KAPINIZI ÇALMASINI BEKLEMEYİN 08.02.2015 - Olasılık 02.02.2015 - Doğru düşünüp,yanlış davranmak 25.01.2015 - ORTALAMA İNSAN KİMDİR? 23.01.2015 - KARAKTER VE İLETİŞİM 17.01.2015 - “PEARL HARBOUR, ANKARA GEMİSİ, ÇORLULU ALİ PAŞA CAMİİ ŞADIRVANI… 11.01.2015 - YANLIŞLIKLAR YALNIZLAŞTIRIR! 04.01.2015 - SENİ DÜŞÜNMEK GÜZEL ŞEY 21.12.2014 - KENDİNİZİ NASIL HİSSEDECEĞİNİZİ SEÇMEK 12.12.2014 - Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Mezunlarının Talepleri 07.12.2014 - BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER 23.11.2014 - ARABAYI KİM KULLANIYOR? 12.10.2014 - KİŞİLİK TİPOLOJİLERİ (1) 26.09.2014 - YENİDEN ÇERÇEVELENDİRMEK 02.08.2014 - MEVLANA’YI ANLAMAK 25.07.2014 - Empati ve Empatlar 21.06.2014 - “ÖFKE SAĞIRLAŞTIRIR,UMUTSUZLUK KÖR EDER.” 24.05.2014 - İZ’ler 09.05.2014 - ÖĞRENMENİN DAHA İYİ BİR YOLU 02.05.2014 - MUTLULUĞUN KAPINIZI ÇALMASINI BEKLEMEYİN 25.04.2014 - DEĞİŞİM, GELİŞİM ve PAYLAŞIM:KİMİN İÇİN? 20.04.2014 - BEYNİ ETKİSİZLEŞTİRMEK 11.04.2014 - BAKIŞ AÇIMIZI MI, BAKIŞ AÇIMIZDAKİLERİ Mİ DEĞİŞTİRMELİ? 21.03.2014 - YENİDEN ÇERÇEVELENDİRMEK 01.03.2014 - FAHRENHEIT 451 14.02.2014 - Empati ve Empatlar 07.02.2014 - BEYAZ GİYMEK ZORDUR! 17.01.2014 - KİŞİLİK TİPOLOJİLERİ (1) 17.01.2014 - KİŞİLİK TİPOLOJİLERİ (1) 03.01.2014 - BİLİNÇDIŞI VE BİLİNÇLİ ZİHİN 27.12.2013 - BEYNİMİZİN ÖĞRENME KAPASİTESİ 20.12.2013 - BAKIŞ AÇIMIZI MI,BAKIŞ AÇIMIZDAKİLERİ Mİ DEĞİŞTİRMELİ? 13.12.2013 - SÖZ USTALIĞI 06.12.2013 - Olasılık 03.12.2013 - IQ &EQ 22.11.2013 - Empati ve Empatlar 17.11.2013 - GODOT’YU BEKLERKEN 27.10.2013 - ORTALAMA İNSAN KİMDİR? 04.10.2013 - “değer” ler: 27.09.2013 - ANLAMAK MI? ANLAŞILMAK MI? 20.09.2013 - İNANÇLAR 08.09.2013 - YANLIŞLIKLAR YALNIZLAŞTIRIR! 23.08.2013 - NLP’ NİN HEDEFE ULAŞMAKLA İLGİLİ VARSAYIMLARI 2.BÖLÜM 23.08.2013 - NLP’ NİN HEDEFE ULAŞMAKLA İLGİLİ VARSAYIMLARI 2.BÖLÜM 21.08.2013 - NLP’ NİN HEDEFE ULAŞMAKLA İLGİLİ VARSAYIMLARI 1.BÖLÜM 13.08.2013 - TANRILAR OKULU (4.BÖLÜM) 09.07.2013 - TANRILAR OKULU (2.BÖLÜM) 03.07.2013 - TANRILAR OKULU (2.BÖLÜM) 28.06.2013 - TANRILAR OKULU (1.BÖLÜM) 25.06.2013 - TÜRKİYE'NİN EN ÇOK OKUNAN BİLGELİK KİTABI: KENDİ KUTUP YILDIZINI BUL! 21.06.2013 - HİÇ BİR ŞEY BENİM DEĞİL!

Yorum Yazın :Misafir

Yorumda İsminizin Çıkması İçin Üye Girişi Yapmalısınız

1 2 3 R 5 6 7 8 9 10
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim