Misafir
4,5832
3,8826
107.717
159,5071
ÜYE GİRİŞİ

TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

\r\n\r\n

Daha öncede kaleme almıştım.Ülkemiz tarih eğitiminin objektiflikten uzak fazla gelenekçi ve pozitivist anlayışa dayandırılmasının sıkıntılarını yaşadığımızı.Nasıl oluyorsa birbirine taban tabana zıt iki düşünce olan Romantizm (Gelenekçi-Milliyetçi anlayışa dayanır) ve Pozitivizm (Sadece Belgeye dayalı bilimsel tarihi kabul eder) ilkelerine dayandırmayı başardığımız milli eğitim sisteminde, bu dersin öğrenciye toptancı,lokal duyguları aşılamaktan,milli değerler sistemi dayatmasından dolayı, evrensel gelişmeleri algılayamadığını ve bu değişime ayak uyduramadığını bir türlü göremiyoruz.

\r\n\r\n

Bir kere soyut kavramları işleyebilecek bilgiye sahipse de pratiğe sahip olmayan bir bilimdir tarih.Manevi kimlik daha çok ailede kazanılması gerekilen bir kavramdır.Yada ilk öğretimde.Evet değerler eğitimi dersi adıyla ilk öğretime böyle bir misyon yüklenilmesi doğrudur.Lakin aynı misyonu insan topluluklarının yaşantısını anlatan tarihe yüklememiz elbette ki yanlış olacaktır.Çünkü tarih dediğim gibi “İnsan topluluklarının birbirleri ile ilişkilerini” anlatır.Mesela; Osmanlı varsa Bizans,Safeviler,Beylikler,Avrupa Prenslikleri ve Krallıkları olduğu için vardır.Çünkü bunlarla 600 yıl süren ilişkiler bütünlüğü Osmanlı Tarihinin oluşmasını sağlamıştır.Etrafındaki uygarlıkları etkilemiş ve etkilenmiş bir uygarlıktır Osmanlı.Bu yüzden de Avrupalı tarihçilerin  “Pax Ottomana” dediği Osmanlı Barışı kavramı gelişmiştir.Yani Osmanlıyı çevre kültürlerden bağımsız anlatamazsınız!

\r\n\r\n

Tarih dersi ideolojinin angaje edileceği bir derste olamaz.Çünkü o sadece bir ideolojinin hikayesini değil, insan oğlunun tüm düşünsel birikimini anlatmak zorundadır.Var olan her şey bir bütünlük içinde birbirlerini etkileyerek oluşa gelmektedir.Bugün milliyetçilik ideolojisi var ise,islamcılık,sosyalizm gibi milliyetçiliğe karşı ideolojilerde olacaktır.Tarihten sadece bir tanesini anlatmayı bekleyemezsiniz.Aksi halde bu bilim siyasetin balkonu olur.Buda toplumsal çatışmayı ve ayrıca yozlaşmayı körükler.

\r\n\r\n

Peki o zaman nasıl bir program izlenmeli.Zaten 2005 yılında MEB,oldukça önemli bir karar alıp,eğitim sisteminde köhnemiş bir program olan Esasiciliği (Gelenekçi,disipline dayalı,bilgiyi mutlak kabul eden felsefe) terk edip,ilerlemeci ve yapılandırmacı eğitim sistemini benimsedi(Bilginin öğrenci tarafından kendi çabası ile oluşturulmasını amaçlayan,araştırma,sorgulama,yorumlama ve yeni orijinal fikirler,bilgiler oluşturmayı amaçlayan felsefe). Tarih derslerinde de aynı bu programı uygulamalıyız.Yani her türlü bilgiyi sorgulayan,tek bir kaynak üzerinden değil, ikincil ve üçüncül kaynakları da göz ardı etmeyen,bilimsel hipotezleri geliştirmeyi başaran,insanlığın tarihine ta taş devirlerinden değil,önce kendi ailesinden ,mahallesinden, ülkesinden giderek öğrenen nesiller yetiştirmeliyiz.

\r\n\r\n

Milli,manevi,ulusal vb…duyguları aşılayan değil,tüm insanlığın hislerini acılarını,sevinçlerini gelişimini anlamamızı sağlayan kültürü kazandıran bir ders olmalıdır tarih dersleri.

\r\n

Yazarın Diğer Yazıları

30.06.2016 - SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK DOĞRU BİR YÖNTEM Mİ? 02.06.2016 - EY ÖSYM SENİN AMACIN NE? 27.05.2016 - TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 12.05.2016 - MESELE BAŞKANLIK DEĞİL,İKTİDAR YORGUNLUĞU 11.04.2016 - OSMANLI’DA TARİH EĞİTİMİ YENİ TARİH DERSİ MÜFREDATI 25.03.2016 - ÇANAKKALE ZAFERİ BİR ÇÖZÜMDÜR ASLINDA 03.03.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 25.02.2016 - ARAP BAHARINDAN SURİYE AYAZINA 19.02.2016 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 10.02.2016 - SOSYAL GERGİNLİĞİN FARKINDA MISINIZ? 05.02.2016 - TANZİMAT DÖNEMİ 28.01.2016 - OSMANLIYI KİM BİLİR ? 24.01.2016 - Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 13.01.2016 - NE ZAMAN DEMOKRATİK OLACAĞIZ? 07.01.2016 - NOBELLİK ÜLKEM 05.01.2016 - 2015’in Ardından 01.12.2015 - SAVAŞ ÇIĞIRTKANLIĞI YAPAN ZİHNİYET 22.11.2015 - ÖZEL EĞİTİMDE SANCILI DÖNEM 02.11.2015 - 1 KASIM SEÇİMLERİ 29.10.2015 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 29.10.2015 - CUMHURİYET HAKKINDA KONUŞMADIKLARIMIZ 22.10.2015 - İSLAM RÖNESANSI 19.10.2015 - TERÖR SORUNU ÇÖZÜMÜNDE BÜYÜK ADIM 20.09.2015 - TRT ÖZELLEŞTİRİLMELİ.HEM DE HEMEN 14.09.2015 - NEREDE HATA YAPILDI? 06.09.2015 - DÜNYA TARIM SEKTÖRÜ FELÇ OLDU 26.08.2015 - TERÖRE ÇÖZÜM.HEMEN.ŞİMDİ 19.08.2015 - ERKEN SEÇİM MARATONU BAŞLADI 06.08.2015 - ACILARIMIZ KAÇ OY YAPIYOR? 04.08.2015 - TERÖR SORUNU MU SİYASAL GÖRÜŞ SORUNU MU? 30.07.2015 - AYM ve DERSHANELER SORUNU 23.07.2015 - ŞANLI BİLİNEN KANLI HİKAYELER! 09.07.2015 - TARİH EĞİTİMİNİN AMAÇLARI 02.07.2015 - UYGUR TÜRK’Ü YALNIZ DEĞİLDİR ! 22.06.2015 - 2.199.198 31.05.2015 - MİTİNG DEMOKRASİSİ 10.05.2015 - DERSHANE ÖĞRETMENLERİ 27.04.2015 - SOYKIRIM MI DEDİNİZ ? 20.04.2015 - ŞÜKÜRLER OLSUN BİR MÜSLÜMAN GERÇEĞİ SÖYLEDİ! 10.04.2015 - MANİSALI VEKİL ADAYLARI 30.03.2015 - Ak Parti’de ki Gerginlik 20.03.2015 - ORTA DOĞUDA DEĞİŞEN DENGELER 09.03.2015 - AYM Dershaneler konusunda kararını niye vermiyor? 02.03.2015 - Eurekaaa!! Toplumsal Gerilimi Çözme yolunu Buldum!!! 23.02.2015 - İdeal Başkanlık Sistemi 16.02.2015 - Neden Başkanlık Sistemi ? 02.02.2015 - SYRİZA Dünya Sol’u İçin Umut Olabilir mi? 22.01.2015 - Tebrikler ve Teşekkürler Murat Baybatur 20.01.2015 - 16 DEVLET 19.01.2015 - 16 DEVLET 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 15.01.2015 - 21.yy Batınileri ile Mücadele 11.01.2015 - TANZİMAT DÖNEMİNİ ANLAMAK 04.01.2015 - TÜRKİYE’DE TARİH EĞİTİMİNE DAİR ÖNERİLER 18.12.2014 - Eğitim Şurasının Ardından 28.10.2014 - CUMHURİYET 15.10.2014 - TÜRKİYE’NİN MİLLİYETÇİLİK SORUNSALI 21.09.2014 - HAYALİMDEKİ OKUL 05.09.2014 - “YENİ” Türkiye’den Beklentilerimiz 01.09.2014 - 30 AĞUSTOS HAKKINDA 19.08.2014 - SEÇİM SONRASI 19.06.2014 - ÇATI ADAY 01.05.2014 - AYM SON KALE DEĞİL,MİLLETİN VİCDANININ SESİDİR 04.04.2014 - SEÇİM ANALİZİ 04.03.2014 - MUHTEŞEM SÜLEYMAN GERÇEKLERİ 01.03.2014 - EĞİTİM VE İNTERNETE HÜKÜMET AMBARGOSU 11.02.2014 - YAKAR TOP STRATEJİSİ 02.01.2014 - YEDİRTMEYİZ DEMOKRASİSİ 05.12.2013 - TÜRKİYE ASIL ŞİMDİ NORMALLEŞİYOR 25.11.2013 - DERSHANELER NASIL KAPANIR 14.11.2013 - HEM MUHAFAZAKAR HEM DEMOKRAT ? 29.10.2013 - DERS : TARİH KONU : CUMHURİYET 02.10.2013 - PAKETTEKİ DEMOKRASİ 29.09.2013 - BARIŞ İÇİN TARİH YENİDEN YAZILMALI 19.09.2013 - İSLAM RÖNESANSINDAN DERS ALMALIYIZ 30.08.2013 - YANDAŞLARIN SURİYE PARANOYASI 16.08.2013 - EĞİTİM ALANINDA HÜKÜMETİN KARNESİ 28.07.2013 - NEDEN DEMOKRATİK BİR ANAYASAMIZ OLMAYACAK 24.07.2013 - TEK ADAMLARI KUTSALLAŞTIRMAK 18.07.2013 - SİYASETTE YENİ İTTİFAKLAR DOĞMALI MI? 10.07.2013 - SİYASAL İSLAMİ HAREKETİN DEMOKRASİ İLE İMTİHANI 23.06.2013 - 90 KUŞAĞI İÇİN “ORANTISIZ” KÖŞE YAZISI

1 2 3 R 5 6 7 8 9
21°
Yarın:22°
Açık
Diğerleri Manisa Belediyesi Manisa Valiliği Celal Bayar Üniversitesi
Diğerleri Basın İlan Kurumu Basın Yayın EGM Anadolu Ajansı
Kurumlarımız Birey Dersanesi Özel Merkez ASML Manisa Manşet Gazetesi
Künye Yayın İlkeleri Kullanıcı Sözleşmesi Reklam İletişim